طرح مهر دانا، راهکاری برای  افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور

بیمه دانا به منظور تحت پوشش قرار دادن همه اقشار اقتصادی کشور اقدام به ایجاد طرح مهر دانا کرد، طرحی که می‌توان امیدوار بود ضمن نهادینه کردن فرهنگ بیمه در جامعه، شاهد افزایش تقاضا نیز باشیم. به گزارش اختصاصی رصد روز، استفاده جامع از فرصت‌ها...

بیمه دانا به منظور تحت پوشش قرار دادن همه اقشار اقتصادی کشور اقدام به ایجاد طرح مهر دانا کرد، طرحی که می‌توان امیدوار بود ضمن نهادینه کردن فرهنگ بیمه در جامعه، شاهد افزایش تقاضا نیز باشیم.

به گزارش اختصاصی رصد روز، استفاده جامع از فرصت‌های بیمه‌ای همواره با چالش زیرساخت در حوزه و بستر خدمات الکترونیک همراه است این گزاره شاید مهمترین دلیل عدم ضریب نفوذ کافی صنعت بیمه در کشور باشد. طی سال‌های اخیر اگرچه تلاش‌هایی جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه صورت گرفت، اما همچنان با توجه به سرعت تحولات جهانی در این صنعت پولساز، نیاز به تدبیر جدی‌تری برای همراهی با این موج جهانی داریم.

نگاهی به روند فعالیت کشورهای صاحب سبک دنیا در این صنعت مانند چین نشان می‌دهد که ایجاد زمینه برای بهره‌وری همگانی از انواع بیمه‌ها مهمترین رکن تشویق شهروندان به استفاده از بیمه است. به عبارت دیگر باید گفت دستیابی صنعت بیمه به گردش هفت تریلیون دلاری تا اواسط سال جاری میلادی بدون تغییر سیاست‌ها نمی توانست امکان‌پذیر باشد.

قطعا مسائل اقتصادی یکی از علت‌های مهم عدم استفاده مردم از پوشش‌های بیمه‌ای متنوع است که با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور باید به آن توجه جدی داشت و شرایطی را ایجاد کرد که طبقه‌های مختلف اقتصادی توانایی استفاده از خدمات بیمه‌ای را به نحو مؤثر داشته باشند که توجه به این مسئله نشان از درک درست آسیب‌شناسی صنعت بیمه در کشور خواهد داشت.

بیمه دانا به منظور تحت پوشش قرار دادن همه اقشار اقتصادی کشور اقدام به ایجاد طرح مهر دانا کرد، طرحی که می‌توان امیدوار بود ضمن نهادینه کردن فرهنگ بیمه در جامعه، شاهد افزایش تقاضا نیز باشیم.

مهر دانا این امکان را فراهم می‌کند تا شهروندان با هر سطحی از درآمد از پوشش‌های بیمه‌ای مفید استفاده و در مدت ۱۲ ماه، اقساط آن را پرداخت کنند. این طرح که شامل دو بسته طلایی و نقره‌ای است، خدمات متفاوتی را به بیمه‌گذار ارائه می‌دهد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

همچنین در این طرح بیمه گذار پس از عقد قرارداد، از یک ماه تنفس جهت شروع پرداخت اقساط نیز بهره‌مند می‌شود.

طرح مهر دانا در یک نگاه

طرح مهر دانا چه مواردی را پوشش خواهد داد؟

 

با توجه میزان اقبال مردم به برخی رشته های پرطرفدار در کشور، بیمه دانا امکان دسترسی به این خدمات را با شرایط اقساطی و بدون نیاز به مراجعه به بانک فراهم کرده است. این طرح در بیمه‌های بدنه، شخص ثالث، حوادث انفرادی، مسئولیت و آتش‌سوزی ارائه می‌شود که خدمات ارائه شده در آنها هیچ تفاوتی با شرایط پرداخت نقدی ندارد و همه بیمه‌گذاران (‌نقدی و اقساطی) می‌توانند از امتیازات این رشته‌های بیمه‌ای برخوردار شوند.

 

تمایز مهم طرح مهر دانا در مقایسه با سایر طرحهای اقساطی بیمه

 

در چند سال اخیر شاهد انواع طرح‌های خرید اقساطی بیمه بوده‌ایم اما ویژگی مهم طرح مهر دانا در مقایسه با سایر طرح‌های مشابه، عدم پیش‌پرداخت جهت بهره‌مندی بیمه‌گذار از خدمات بیمه ای‌ست. به بیان روشن تر در سایر طرح‌ها بیمه‌گذار باید ۲۵ درصد مبلغ کل بیمه مورد نظر را پرداخت کند و مابقی مبلغ نیز در شش ماه تسویه شود، در حالیکه در طرح مهر دانا علاوه بر اینکه از پیش‌پرداخت خبری نیست، بلکه مبلغ مربوط به بیمه مورد نظر در ۱۲ ماه قابل تسویه و پرداخت است که این موضوع می‌تواند چتر خدمات بیمه‌ای را در کشور توسعه دهد. این طرح که با مشارکت بانک قرض الحسنه مهر در حال انجام است، تمایزهای قابل توجه دیگری نیز ایجاد کرده که از ‌آن جمله باید به عدم اخذ کارمزد و عدم نیاز به ضامن اشاره کرد. نکته مهم در مهر دانا بهره‌مندی صاحبان خودرو از تخفیف‌های بیمه‌ای، علیرغم پرداخت اقساطی مبلغ بیمه شخص ثالث است که برای اولین بار در کشور شاهد آن هستیم. همچنین در این طرح مستمری ناشی از فوت به مدت ۳۰ سال و مستمری ازکارافتادگی به مدت ۲۰ سال به بازماندگان بیمه شده پرداخت خواهد شد. در طرح مهر دانا در صورت بستری شدن بیمه‌گذار در بیمارستان موضوع پرداخت غرامت روزانه پیش‌بینی شده که این مسئله خصوصاً در مشاغل پرخطر می‌تواند مورد توجه و اهمیت قرار گیرد. اشاره به این نکته ضروری به نظر می‌رسد که ارائه خدمات بیمه‌های مسئولیت و حوادث انفرادی در بسیاری از شرکت‌ها بصورت اقساطی میسر نیست.

خدمات متمایز بیمه حوادث انفرادی در طرح مهریار

 

باید گفت مسئله بیمه حوادث انفرادی علیرغم اینکه طی سنوات گذشته در مقاطعی مورد استقبال مردم قرار گرفته است، اما رجوع درست به پرتفوی شرکت‌های بیمه‌ای نشان می‌دهد که جهت استمرار استقبال مردم از رشته‌های بیمه‌ای نیاز به کار بیشتری وجود دارد. بیمه دانا در حال حاضر و در رشته بیمه حوادث انفرادی خدمات قابل توجهی را در قالب طرح مهریار ارائه می‌دهد؛

مهمترین ویژگی طرح مهر دانا 

قطعاً یکی از برنامه‌های مدیران صنعت بیمه در کشور، افزایش شمار بیمه‌گذاران در رشته‌های مختلف بیمه‌ای است که می‌تواند تغییرات مهمی در بدنه اقتصادی کشور ایجاد کند. در این راستا، تسهیل استفاده از خدمات بیمه‌ای که به وضوح در طرح مهر دانا قابل مشاهده است به این مسئله کمک خواهد کرد. در این طرح می‌توان شاهد حضور قابل توجه بخش خصوصی و دولتی بود، ضمن آنکه با توجه به سطح تقاضا در آینده‌ای نزدیک پیش‌بینی می‌شود، شاهد ایجاد زمینه‌هایی باشیم که در آن استفاده مطلوب اکثریت افراد جامعه از رشته‌های بیمه‌ای، جامعه هدف شرکت‌های بیمه‌ای را گسترش دهد تا به این ترتیب عقب‌ماندگی ضریب نفوذ بیمه در کشور جبران شود.

فرصت استثنایی برای دارندگان خودروهای سنگین

 

افزایش هزینه‌های مربوط به بیمه‌نامه شخص ثالث به واسطه افزایش میزان دیه در کشور و همچنین خطرات ناشی از سوانح رانندگی که متأسفانه طی سال‌های اخیر بسیار شاهد آن بودیم، می تواند دارندگان خودروهای سنگین را در صف اول تقاضای این طرح قرار دهد که دو نتیجه مطلوب را رقم خواهد زد. رانندگان این خودروها جدا از اینکه می‌توانند هزینه قابل توجه بیمه‌نامه شخص ثالث و بدنه را  بصورت همزمان و اقساط ۱۲ ماهه پرداخت کنند، در سایر هزینه‌ها و در صورت بروز حادثه نیز می‌توانند از پوشش مناسب برخوردار شوند. خدمات ارائه شده در بیمه حوادث انفرادی همچنین می‌تواند نگرانی خانواده این افراد را به حداقل ممکن کاهش دهد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار