طرز تهیه پای گوشت چرخ کرده خوشمزه و خانگی

پای گوشت چرخ کرده مانند پای های دیگر، از یک پایه خمیری تشکیل شده است که روی آن را با مواد گوشتی و پنیر پر می کنند. این غذا را می توان به عنوان یک وعده غذایی یا یک پیش غذا تهیه و سرو نمود. همچنین می توان پای گوشت را در قالب های پای تک نفره...

به گزارش رصد روز، پای گوشت چرخ کرده مانند پای های دیگر، از یک پایه خمیری تشکیل شده است که روی آن را با مواد گوشتی و پنیر پر می کنند. این غذا را می توان به عنوان یک وعده غذایی یا یک پیش غذا تهیه و سرو نمود. همچنین می توان پای گوشت را در قالب های پای تک نفره تهیه و برای جشن و مهمانی ها سرو کرد.

مواد لازم پای گوشت چرخ کرده
آرد ۲ لیوان
کره ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
زردچوبه و پودر کاری به مقدار لازم
نمک و فلفل و آویشن به مقدار لازم
پنیر پیتزا یاموزارلا به میزان لازم
آناناس جند تکه
تخم مرغ ۳ عدد
ساور کریم یا ماست یک و نیم لیوان

پای+گوشت

طرز تهیه پای گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده در ابتدای کار، خمیر پای را تهیه می کنیم. می توان از خمیر آماده نیز استفاده کرد. برای تهیه خمیر پای، کره خنک و سفت را با چاقو خرد می کنیم. سپس درون غذا ساز می ریزیم.

مرحله دوم

آرد را هم به آن اضافه کرده و با غذا ساز هم می زنیم. کمی که با هم مخلوط شد، دو سه قاشق غذا خوری آب یخ را درون آن می ریزیم و دوباره می زنیم. سپس درون یک کیسه نایلون قرار می دهیم و نیم ساعت، در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد داخل پای دل به خواه است. برای پای گوشت جرخ کرده، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سیب زمینی را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس سیب زمینی ها را درون آن سرخ می کنیم. وقتی که سیب زمینی ها سرخ شد، آن را از تابه خارج می کنیم. پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله پنجم

گوشت را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا پخته شود. سیب زمینی های سرخ کرده و زردچوبه و پودر کاری و نمک و فلفل و آویشن را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. فقط باید آب دار نباشد و خشک بر داشته شود. خمیر را کف ظرف پای پهن می کنیم.

مرحله ششم

با چنگال کمی روی آن را سوراخ کرده و در قسمت میانی فر یک ربع ساعت زمان می دهیم تا با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد پخته شود. وقتی که نان پخته و کمی رنگ گرفت، از فر خارج می کنیم. کمی پنیر را روی خمیر داغ می ریزیم.

سپس روی آن را مخلوط گوشت چرخ کرده می ریزیم. چند تکه آناناس و پنیر موزارلا رنده شده روی گوشت می ریزیم. یک کاسه برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس ماست یا ساور کریم را به آن اضاقه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

در مرحله پایانی آنرا روی گوشت و پنیر و آناناس می ریزیم و نیم ساعت در فر با دمای ۱۸۵ درجه سانتی گراد می پزیم. در صورت تمایل به جای ساور کریم می توان شیر اضافه کرد و به جای پنیر موزارلا نیز پنیر پیتزا را جایگزین کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

چی شی

مطالب مرتبط

آخرین اخبار