طعنه یک روزنامه به مولوی عبدالحمید به بهانه عید فطر

به گزارش رصد روز، روزنامه کیهان در ستون طنز خود به اعلام زودهنگام عیدفطر از سوی مولوی عبدالحمید طعنه زد. این روزنامه نوشت: گفت: مگر منطقه بلوچستان بین ایران و پاکستان قرار ندارد؟ گفتم: این چه سؤالی است. بلوچستان بین ایران و پاکستان قرار گ...

به گزارش رصد روز، روزنامه کیهان در ستون طنز خود به اعلام زودهنگام عیدفطر از سوی مولوی عبدالحمید طعنه زد.

طعنه کیهان به مولوی عبدالحمید به بهانه عید فطر

این روزنامه نوشت: گفت: مگر منطقه بلوچستان بین ایران و پاکستان قرار ندارد؟

گفتم: این چه سؤالی است. بلوچستان بین ایران و پاکستان قرار گرفته و هم ما و هم پاکستان دو استان جداگانه به همین نام داریم.

گفت: پس چرا در حالی که هم ایران و هم پاکستان روز شنبه را عید فطر اعلام کرده بودند شیخ عبدالحمید، امام جماعت مسجد مکی زاهدان روز جمعه را عید اعلام کرده بود؟! مگر از نظر او زاهدان می‌تواند افق جداگانه‌ای از دو سوی خود داشته باشد؟! سایر علمای اهل سنت بلوچستان هم شنبه را عید اعلام کرده و با هموطنان اهل سنت به نماز ایستاده‌اند.

گفتم: شیخ عبدالحمید گفته است «‌ما برخی افراد حرفه‌ای داریم که چشمانشان از تلسکوپ‌ها و دوربین‌ها هم قوی‌تر هست و می‌توانند ماه را ببینند»!

گفت: ولی ابتدا باید ماه در آسمان باشد تا دیده شود. وقتی ماه در آسمان نیست افراد خبره‌(!) مورد نظر او چه چیزی را دیده‌اند؟! تکلیف افرادی که با اعلام دروغین او روزه‌شان باطل شده چه می‌شود؟! شیخ عبدالحمید برای این گناه بزرگ چه توجیهی دارد؟!

گفتم: شخصی روز پانزدهم ماه مبارک رمضان، روزه‌خواری می‌کرد. او را نزد قاضی بردند که چرا در ملأعام روزه‌خواری کرده است؟!

پرسید ماه رمضان چند روز است؟ گفتند ۳۰ روز. پرسید از ماه رمضان چند روز گذشته است؟ گفتند ۱۵ روز. پرسید چند روز مانده است؟ گفتند ۱۵ روز! پرسید؛ جناب قاضی پس من کجای آن را خورده‌ام؟!

 

 

مطالب مرتبط