عدم افشای حقوق و مزایای شرکت صنعتی بهشهر تعمداً یا سهواً؟

ماده 42 حاکمیتی شرکتی بیان می دارد که حقوق و مزایای مدیران اصلی شرکت باید در گزارشات تفسیری و پایگاه اینترنتی شرکتها بیان شود.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، ماده ۴۲ حاکمیتی شرکتی بیان می دارد که حقوق و مزایای مدیران اصلی شرکت باید در گزارشات تفسیری و پایگاه اینترنتی شرکتها بیان شود. این موضوع بدون شک به شفاف سازی در بین دستگاههای مختلف کمک خواهد کرد و دوماً مردم با سطح مدیران سازمانها بیشتر آشنا خواهند شد. شرکت صنعتی بهشهر بزرگترین تولید کننده روغن های گیاهی که قدیمی ترین شرکت ایرانی در این زمینه است قدمتی ۶۹ ساله دارد.

قدمت قابل توجه این شرکت بدون شک نشانگر آگاهی کامل مدیران شرکت صنعتی بهشهر از قوانین مقررات موجود است و نمی توان بیان کرد که کسی از مدیران شرکت از برخی قوانین خصوصاً مواردی که حاکی از شفافیت مالی شرکت و مدیران مربوطه است بی اطلاع باشند یا به آن اشراف کامل نداشته باشند.

اما بزرگترین تولید کننده کننده روغن های گیاهی در صورتهای مالی خود غائب بزرگی دارد که شائبه های زیادی را می تواند مطرح کند. عدم انتشار میزان حقوق و مزایای مدیران شرکت که خلاف ماده ۴۲ حاکمیتی شرکتی است موردی نبود که در شرکت با سابقه ای مانند بهشهر بتوان انتظارش را داشت اما این مسئله رخ داده و باید دید که مدیران این شرکت درباره این موضوع چه توضیحی خواهند داشت؟

 

بیشتر بخوانید: 

با توقف نوسان گیری روزانه واکنش بازار سرمایه چه خواهد بود؟

ایجاد تعادل دربازار بورس با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی شرکت ها

بورس بهتر و پربازده تری در مهرماه خواهیم داشت

در خودروسازی کارمانیا چه خبر است؟ + سند

از واردات بی رویه تا حمایتهای گمرکی / ماشین سازی داخلی در اغماء

اقتصاد دستوری آفت صنعت خودروسازی کشور

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط