عدم واریز سود سهام عدالت توسط شرکت های بورسی

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: عدم پرداخت سود سهام شرکت‌های بورسی مطابق زمان‌بندی اعلام شده در کدال، یک تخلف است.

به گزارش رصد روز، ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند، گفت: عدم پرداخت سود سهام که مطابق زمان بندی اعلام شده در کدال نباشد یک تخلف است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مورد دیگر این که اگر ۸ ماهی که در قانون تجارت تعیین شده و بر اساس مصوبه سازمان بورس این ۸ ماه به ۴ ماه کاهش یافته و برخی از شرکت‌ها اساسنامه خود را تغییر دادند هم زمان بندی رعایت نشود این نیز یک موضوع قابل پیگیری است.

جعفری همچنین می‌گوید: در کل دو موضوع عدم رعایت زمانبندی پرداخت سود که در سامانه کدال منتشر شده و هم عدم رعایت زمانبندی بر اساس اساسنامه ناشران قابل پیگیری است و سازمان بورس پیگیر این موضوع خواهد بود.

۱۹ اسفند هم از سوی سپرده گذاری مرکزی اعلام شده بود که در حالی که بیش از ۴۳ میلیون نفر در انتظار دریافت مرحله دوم سود سهام عدالت خود هستند، اما هنوز ۸ شرکت سرمایه پذیر تمام یا بخشی از سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط