عضویت در هیئت مدیره شرکت فولادی با سفارش نماینده مجلس

به فرض قبول شریعتمداری وزیر کار با عضویت فرد معرفی شده در هیئت مدیره فولاد اکسین آیا این نماینده مردم اهواز بعد از این خواهد توانست به راحتی در مقام نقد از وزیر مربوطه برآید؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، متأسفانه باید اذعان کرد که موضوع سفارش گذاری و سفارش پذیری هنوز در بسیاری از دستگاههای کشور جاریست و این موضوع به وجهه ی بسیاری از افراد که جدا از این مناسبات و تنها به واسطه شایستگی در نهاد و سازمانی مشغول به کار هستند آسیب می رساند. این مسئله از زوایای مختلفی قابل بررسی است که باید به آن توجه کرد. اولا که اگر بنا باشد در خصوص وضعیت کاری کسی سفارشی صورت گیرد چرا باید این مسئله در مورد برخی به ایده آل ترین شکل ممکن باشد و اصولا چرا نمایندگان مجلس برای اینکار باید به وزیر عریضه بنویسند. هرچند که موضوع اشتغال چالشهای فراوانی را برای جوانان کشور به وجود آورده اما باید دید که چرا آقای حسینی نماینده مردم اهواز برای عضویت شخصی در هیئت مدیره فولاد اکسین به شریعتمداری وزیر کار نامه نوشته و آیا این رویه را برای همه افراد انجام شدنیست؟

چیزی که در طول این سالها همیشه ثابت شده تخصص ، استعداد و شایستگی مردم خطه جنوب است که با وجود همه کاستی هایی که گاهاً در این مناظق مشاهده می شود همواره حضور موفقی در بخشهای مختلف داشته اند اما آیا برازنده این مردم است که آقای نماینده برای عضویت یکنفر در هیئت مدیره رابطه سالاری را به ضابطه مندی ترجیح دهد؟

به فرض قبول شریعتمداری وزیر کار با عضویت فرد معرفی شده در هیئت مدیره فولاد اکسین آیا این نماینده مردم اهواز بعد از این خواهد توانست به راحتی در مقام نقد از وزیر مربوطه برآید؟ ایجاد چنین رانتی چه هزینه هایی برای سایرین می تواند داشته باشد؟ مردم به مجلس یازدهم امیدوارند و دوست دارند در مجلسی که از آن به عنوان انقلابی ترین مجلس جند دهه گذشته یاد می شود بسیاری از اتفاقات را شاهد نباشند اما چنین رفتاری حتما می تواند شائبه های زیادی را مطرح کند که باید به آن پاسخ داد. امیدواریم در این باره هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع ورود کند تا شاهد ایجاد رانت در بخشی به واسطه چنین رفتارهایی نباشیم.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار