عقب نشینی فلزات گرانبها با انتشار و بازگشت طلا به کانال ۱۸۰۰دلاری

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده تحت فشار سنگین سودآوری و عملکرد ضعیف بازارهای آتی عقب نشینی کرد. بر این اساس طلا به کمترین سطح دو هفته‌ای و نقره به پایین‌ترین سطح قیمت سه هفته گذشته رسید.

به گزارش رصد روز، از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازارهای سهام ایالات متحده رشد چشمگیر شاخص دلار آمریکا بوده است. با این وجود روند صعودی قیمت‌ها همچنان مشهود است و این عقب‌نشینی در راستای اصلاح قیمتی ارزیابی می‌شود. گفتنی است طلا در معاملات روز سه‌شنبه به بالاترین سطح قیمت پنج ماه گذشته خود رسیده بود. بررسی نمودارها نیز اگرچه بیانگر تغییراتی در پی کاهش قیمت‌های دو روز گذشته اما همچنان صعودهای کوتاه مدت را نشان می‌دهد. بر این اساس روز گذشته معاملات آتی طلای آگوست با ۳۸.۳۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۷۰.۴۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۸۱۴ دلار کاهش به قیمت ۲۷.۳۹ دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص‌های سهام ایالات متحده روز گذشته روند کاهشی در پیش گرفتند، اگرچه در شرایط کنونی هم چندان پایین‌تر از رکوردهای اخیر خود قرار نگرفته‌اند. نگرانی‌ها در رابطه با افزایش تورم در میان سرمایه‌گذاران همچنان ادامه دارد چرا که روز چهارشنبه در کتاب فدرال رزرو اعلام شد که تنگناهای تامین مواد اولیه، موجب کمبود برخی محصولات شده که در نهایت منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد.  به نظر می‌رسد این زنجیره در بخش بزرگی از محصولات تا پایان سال ادامه یافته و همچنان ادامه روند افزایش قیمت‌ها را رقم بزند.

قرار است صبح جمعه گزارش اشتغال ماه می وزارت کار ایالات متحده منتشر شود. بر این اساس پیش بینی می‌شود که لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی به ۶۷۵ هزار مورد برسد که افزایش ۲۶۶ هزار موردی نسبت به ماه آوریل داشته است. همچنین آمار بیکاری ماه می به ۵.۹ درصد رسیده که نسبت به ۶.۱ درصد ماه آوریل کاهش نشان می‌دهد.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا پس از فشار فروش اخیر، افزایش قابل توجهی به ثبت رساند. نفت خام نیمکس هم با اندکی کاهش از بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته خود فاصله گرفت و هر بشکه نفت حدودا به قیمت ۶۸.۶۵ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز روز گذشته در محدوده ۱.۶۲۷ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است، اگرچه طی معاملات روز گذشته این روند صعودی اندکی تحت تاثیر قرار گرفته است. روند صعودی دو ماهه همچنان در نمودارهای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۹۱۹.۲۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۸۴.۳۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۹۰۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۶۶.۷۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

قیمت‌های آتی نقره جولای در معاملات روز گذشته به پایین‌ترین سطح سه هفته گذشته خود رسید. با این وجودروند صعودی قیمت‌ها همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. اگرچه روند صعودی دو ماهه در نمودارهای روزانه تحت تاثیر معاملات روز گذشته قرار گرفته است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه می یعنی ۲۸.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۶ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۸ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۸.۳۷ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۰۹ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷ دلار در هر اونس قرا رگرفته است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط