عملکرد درخشان بانک ایران زمین در عرصه بانکداری نوین

بانک ایران زمین با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران‌ زمین و مشارکت فعالانه و ارائه خدمات بانکی متنوع به فین تک‌ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان همواره در عرصه بانکداری نوین گام های موفقی برداشته است. به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک ایرا...

بانک ایران زمین با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران‌ زمین و مشارکت فعالانه و ارائه خدمات بانکی متنوع به فین تک‌ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان همواره در عرصه بانکداری نوین گام های موفقی برداشته است.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین،  با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و ظهور تجارت الکترونیک، فرآیندهای صنعتی در سراسر جهان دچار تغییر شد و در پی آن صنعت بانکداری متحول شد. امروزه مبادلات کالا، دادوستد و عرصه تجارت از طریق اینترنت پیچیدگی زیادی پیدا کرده است. به نحوی که در حال حاضر میلیون‌ها سایت با انبوهی از محصولات، خدمات و اطلاعات‌ در انتظار بازدیدکنندگان نشسته اند.
امروزه بدون شک فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نوین بانکداری جزو ساختارهای اصلی توسعه هر کشوری شناخته می شود. پس آنچه مهم است فراگیری و رقابت بانک‌های کشور در تجهیز به تکنولوژی نوین ارتباطی و اطلاعاتی جدید، مثمرثمر بودن و استفاده از این تکنولوژی در جهت حرکت به سمت توسعه و یا توسعه‌یافتگی بیشتر است. چرا که در بانکداری نوین با جدا کردن محتویات از محل فیزیکی‌شان به توزیع سریع اطلاعات و دانش کمک می شود.
بانک ایران زمین بزرگتر ارائه دهنده خدمات نوین بانکیبی شک در این رقابت تنگاتنگ در کشور، بانک ایران زمین با فراهم کردن زیر ساخت های لازم و توسعه خدمات دیجیتال خود به مشتریان، گام محکمی در این عرصه برداشته است.
در روزگار مدرن امروز، زمان ارزشمند ترین سرمایه زندگی انسان ها است و سپرده گذاران بانکی می خواهند بدون هیچ نگرانی بابت رفت و آمد، انتظار در صف های شلوغ بانکی و موارد خسته کننده ای از این دست، تمامی خدمات بانکی مورد نیاز خود را در سریع ترین زمان و به بهترین شکل ممکن دریافت نمایند و بی شک بانک ایران زمین یکی از مدعیان اصلی بانکداری نوین در کشور است.
بانک ایران زمین با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران‌ زمین و مشارکت فعالانه و ارائه خدمات بانکی متنوع به فین تک‌ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان همواره در این مسیر پر رقیب موفق گام برداشته است.
با مراجعه مشتریان به سایت بانک ایران زمین و انتخاب گزینه بانکداری مدرن لیست پیوندهای این خدمات قابل مشاهده و به شرح زیر است:
۱- اینترنت بانک: خدمات اینترنت بانک ایران زمین یکی از سیستم های بانکداری مدرن این بانک می باشد که برای مشتریان دارای ارتباط اینترنتی این امکان را فراهم می سازد که در هر زمان به کلیه خدمات بانکی مورد نیاز دسترسی داشته و برای خود یک شعبه خانگی ایجاد نمایند.
۲- ثبت گروهی پایا: نرم افزار دستور پرداخت گروهی این امکان را برای مشتریان بانک فراهم می‌آورد تا بتوانند با استفاده از این قابلیت دستورهای پرداخت گروهی خود را در قالب یک فایل به بانک ارائه دهند.
از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به دسترسی در هرجای دنیا، افزایش دقت، قابلیت ویرایش فایل‌ها، قابلیت بررسی و شناسایی شباهای وارد شده، تعیین سطوح دسترسی برای افراد و سازمان‌ها جهت بارگذاری فایل پایا و تاییدیه پرداخت و گزارش گیری اشاره کرد.
براساس این گزارش نرم افزار مذکور برای مشتریان بانک به منظور تولید فایل دستور پرداخت گروهی ایجاد گردیده است که مستقل از پایگاه داده می باشد و از سوی بانک در اختیار مشتریان قرار می گیرد تا فایل دستور پرداخت گروهی توسط ایشان تهیه و به بانک ارائه گردد.
مشتریان می توانند پس از مطالعه دقیق دستورالعمل طرح با تکمیل فرم مربوطه و تحویل فایل به شعبه بانک ایران زمین از این خدمت بهره مند گردند.
۳- درگاه پرداخت اینترنتی: در این خدمت فروشندگان می توانند از طریق درگاه پرداخت اینترنتی نسبت به فروش محصولات یا خدمات خود توسط کارتهای شتابی در وب سایت اختصاصی خود اقدام نمایند. دارندگان کارتهای شتابی پس از انتخاب کالاها یا خدمات مورد نظر خود در سایت فروشنده، از طریق لوگوی بانک ایران زمین به درگاه پرداخت این بانک منتقل شده و تراکنشهای مالی مربوط به خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت بانک انجام خواهد پذیرفت.
۴- رمز سایز ایران زمین: نرم افزاررمزسازایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش های کارتی بانک ایران زمین است که قابل استفاده بر روی گوشی های همراه با سیستم عامل اندروید و IOS است.
در راستای ارائه خدمات امن بانکداری مجازی، مشتریان بانک می توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی درخدمات بانکداری مدرن بانک اقدام نمایند.
۵- خدمات اینترنتی کارت: این خدمات شامل سرویس های خدمات اینترنتی کارت های بانک ایران زمین و سرویس های خدمات اینترنتی کارت های عضو شتابی می شود.
۶- خرید شارژ: برای خرید شارژ اپراتورهای همراه می توان از خدمات بانکداری مدرن بانک ایران زمین استفاده نمود.
۷- پیام کوتاه: پیام کوتاه بانک سرویسی است که مشتری از طریق آن می تواند بوسیله تلفن همراه خود، اطلاعاتی در مورد تمامی تراکنشهای صورت گرفته شده روی حسابهایش دریافت نماید.
مشتری پس از مراجعه به نزدیک ترین شعبه بانک ایران زمین و درخواست فعال نمودن این سرویس، از همان لحظه می تواند از این سرویس بهرمند گردد.
۸- تلفنبانک: سیستم تلفن بانک ایران زمین یک سامانه اطلاع رسانی و ارائه سرویس ۲۴ ساعته می باشد. این سرویس برای افرادی که امکان مراجعه حضوری به شعب را ندارند و یا در نزدیکی آنان شعبه ای وجود ندارد، سرویس مناسبی می باشد.
۹- همراه بانک: خدمات همراه بانک ایران زمین به این شرح است:
انتقال وجه* انتقال وجه از کارت بانک های آینده/پست بانک/دی/شهر/انصار/ملی
* انتقال وجه از کارت بانکی به کارت، سپرده یا شماره موبایل(مشتریان ایران زمین)
* انتقال وجه از سپرده به سپرده، شبا یا شماره موبایل(مشتریان ایران زمین)
* مشاهده/لغو انتقال وجه مستمر
* انتقال وجه دسته ای( داخلی ایران زمین)
خدمات چک (مشاهده دسته چک، ثبت مبلغ چک و مسدودی چک و استعلام وضعیت چک های واگذار شده
تسهیلات( مشاهده فهرست و تاریخچه تسهیلات، پرداخت قسط تسهیلات و تنظیم پرداخت خودکار
شعب بانکگزارش تراکنش ها( گزارش عملیات انجام شده در نرم افزار/ تاریخچه عملیات انتقال وجه پایا و ساتنا)
ماشین حساب بانکی(دریافت شبا /نرخ ارز )
دریافت صورتحساب (نموداری/ میله ای و …)
پرداخت : خرید شارژ ، پرداخت قبوض و کمکهای مردمی
تنظیمات : تغییر نام کاربری و رمز عبور و رمز دوم
۱۰- پرداخت قبوض: برای پرداخت قبوض شرکتهای خدماتی(برق، گاز، آب) می توان از خدمات بانکداری مدرن بانک ایران زمین استفاده نمود که شامل پرداخت از طریق اینترنت بانک، تلفنبانک، همراه بانک، خدمات اینترنتی کارت و دستگاه های عابر بانک است.
مزایای بانکداری نوینبا افزایش اقبال عمومی در استفاده از سیستم‌های مدرن بانکداری و از جمله بانکداری الکترونیکی، تحقیقات بیشماری به منظور تبیین مزایا و یا معایب احتمالی استفاده از سیستم بانکداری الکترونیکی انجام گرفته که اکثر این تحقیقات، به وجود مزایای بیشمار در استفاده از سیستم بانکداری الکترونیکی اذعان کرده‌اند.
مزایای بانکداری نوین برای مشتریان عبارت است از: راحتی فرآیندها، ریسک کمتر، بدون محدودیت زمانی.
مزایای بانکداری نوین برای بانک ها عبارت است از: حذف کارهای تکراری، گسترش صنعت بانکداری، صرفه جویی در مصرف کاغذ، مستند سازی، نظارت.
نقش موثر رسانه های اجتماعی در ترویج خدمات نوین بانکیبه گفته عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین؛ نگاه مجموعه بانک ایران زمین خلق ارزش در راستای ارائه خدمات نوین بانکی و مالی به مشتریان است.
به طور کلی در بانکداری نوین، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند در امور مرتبط با بازاریابی، خدمات مشتری و اطلاع‌رسانی به هنگام، از کاربران حرفه‌ای رسانه‌های اجتماعی بشمار آیند؛ چراکه با توجه به گسترش و همه گیری رسانه های اجتماعی در سراسر کشور، این رسانه ها، عاملی مؤثر در موفقیت بانک‌های امروزی خواهند بود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار