عیدی شعبان دولت به کارمندان

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور می‌گوید دولت بنا دارد برای مشاغل اختصاصی با شرایط خاص افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه را از طریق صرفه‌جویی داخلی دستگاه ها اعمال کند. به گزارش رصد روز،به طور کلی به افرادی که...

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور می‌گوید دولت بنا دارد برای مشاغل اختصاصی با شرایط خاص افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه را از طریق صرفه‌جویی داخلی دستگاه ها اعمال کند.

به گزارش رصد روز،به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب ۱۳۸۶ از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

میثم لطیفی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم گردهمایی مدیران وزارت ورزش و جوانان در کرمان در جمع خبرنگاران کرمان در خصوص افزایش فوق العاده ویژه کارکنان ادارات تصریح کرد: فوق‌العاده ویژه‌ای در قانون خدمات کشوری برای مشاغل اختصاصی در دستگاه های با شرایط خاص وجود دارد و دولت بنا دارد از این محل افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی را منوط به اینکه بار مالی نداشته باشد، حقوق این کارکنان را افزایش دهد و اعتبار آن نیز از محل صرفه جویی داخلی دستگاه ها تحقق می یابد.

وی همچنین بیان کرد: فرایند تامین نیرو در وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت بهار سال آینده اجرایی می شود که مقدمات آن و زمان آزمون استخدامی در رایزنی با سازمان سنجش و آموزش کشور بررسی شد.

لطیفی با اشاره به محدودیت منابع و لزوم کاهش هزینه های دولت افزود: فعلا بنا بر این است که تامین نیرو را به صورت بهره ور و آنجا که نیاز بحرانی وجود دارد، داشته باشیم.

وی اظهارداشت: بیشترین نیاز تامین نیرو در وزارت آموزش و پرورش است زیرا ما مدارسی داریم که کلاس های آنها بالای ۴۵ نفر دارند و این اصلا شایسته کشور نیست.

معاون رییس جمهور گفت: این مشکل باید در گذشته تدبیر می شده اما نشده تا به این وضعیت رسیدیم لذا ضرورت جذب نیرو در مدارس متوسطه با شرایط خاص و مناطق روستایی با نیاز واقعی وجود دارد که به طور خاص برای برخی مناطق تفاهم کردیم که جذب نیرو داشته باشیم

وی ادامه داد: در این زمینه جلسات مهمی با سازمان برنامه و بودجه، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت در سازمان امور استخدامی داشتیم.

لطیفی افزود: در وزارت بهداشت هم همین وضعیت را داریم زیرا روزانه بیمارستان های جدیدی افتتاح می شود و در حوزه بهداشت و درمان و خانه های بهداشت بنا داریم حداقل کمبود نیرو را در این بخش داشته باشیم که در فوریت های پزشکی نیازمند توجه ویژه هستیم.

وی ابراز داشت: مناطق حادثه خیز کشور نیز نیازمند توجه ویژه است.

رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متوسط افزایش حقوق در سال آینده ۲۰ درصد است. وی ادامه داد: افزایش حقوق برای حقوق‌های بالا درصد کمتری و برای حقوق‌های پایین درصد بیشتری خواهد بود. میرکاظمی درباره حق اولاد و عائله‌مندی نیز گفت: این موضوع نیز محاسبه شده و به طور متوسط افزایش ۲۰ درصدی خواهد داشت.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: متوسط ۲۰ درصد است و حقوق‌های بالا کمتر می‌گیرند و حقوق‌های پائین بیشتر.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: متوسط ۲۰ درصد است و حقوق‌های بالا کمتر می‌گیرند و حقوق‌های پائین بیشتر.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه امروز اولین جلسه ارائه کلیات بود و انشاالله از هفته آینده بررسی‌های جدی‌تر شروع می‌شود، برای افزایش حقوق متوسط دولت ۲۰ درصد بود و حقوق‌های پائین درصد بیشتری می‌گرفتند و حقوق‌های بالا درصد کمتری و چیزی که بصورت پلکانی دریافت می‌شد بر اساس نوع و شکل مالیاتی که تعلق می‌گرفت به حقوق‌های مختلف این تعدیل را انجام می‌داد.

وی افزود: مشکلی که ما داریم همیشه این حقوق پایه را بالا می‌بردند و یک سقف برای بالایی‌ها می‌گذاشتند و درست هم هست و کسانی که وسط هستند و کارشناسانی که ده سال سابقه کار دارند این حقوقش به این ورودی خیلی نزدیک شده و انگیزه برای کار کردن را ندارد و این مشکلاتی است که ما باید به آن توجه کنیم. کسانی که ۷ الی ۱۰ سال سابقه کار دارند با کسی که امروز وارد می‌شود، اختلاف کمی داشته باشد و یا قانون کار را آنقدر بالا ببریم که فردی که پست پائینی دارد نسبت به کارشناس ورزیده که استخدام دولت است حقوق بیشتری بگیرد.

وی درباره راهکار این مشکل گفت: این‌ها باید اصلاح شود و در قانون بودجه سعی کردیم به این‌ها توجه کنیم.

میرکاظمی در پاسخ به این سوال که افزایش حقوق چقدر است؟، بیان داشت: متوسط ۲۰ درصد است و حقوق‌های بالا کمتر می‌گیرند و حقوق‌های پائین بیشتر.

وی درباره حق اولاد و عائله مندی نیز تصریح کرد: در آن محاسبه شده است و متوسط دریافتی ۲۰ درصد است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مسعود علیزاده کردآبادی

پاسخ دادن

۱۳ اسفند ۱۴۰۱


🕌اختصاص بودجه وبازسازی مترو.باغ وحش وحومه استان خراسان رضوی وافطاری حرمین شاهچراغ.شاه عبدالعظیم.حضرت معصومه وبخش خصوصی توسط شهید محراب سید علی خامنه ای حسینی وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی درسال جدید🤲🎶🎶🎶

آخرین اخبار