فرمول قیمت گذاری جدید شورای رقابت بیشترین تأثیر را روی کدام خودروها گذاشته است؟

در ادامه افزایش قیمتها و شوک بازار ناشی از فرمول قیمت گذاری جدید شورای رقابت مشاهده می شود سمند EF7 با افزایش قیمت 25 میلیون تومانی به 200 میلیون تومان رسیده البته سایر محصولات خانواده سمند نیز بین 7 تا 10 میلیون تومان واکنش قیمتی داشتند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه انتظار می رفت بعد از مدتها و بالا رفتن صدای اعتراض مردم نسبت به قیمتهای فضایی در بازار روش فرمول قیمت گذاری جدید شورای رقابت این انتقادات را کاهش دهد و موجب آرامش در بازار خودرو شود اما تنها با گذشت چند روز از اعلام شورای رقابت اتفاقات قیمتی زیادی در بازار افتاد به طوریکه خودروهایی که تا قبل از این موضوع فاصله قمیتی ۴ تا ۵ میلیون تومانی با قیمت کارخانه داشتند با افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی همراه شوند.

 

در بین خودروهای پرطرفدار و پرفروش ایران خودرو در بازار آزاد پژو ۲۰۶ که تا هفته قبل در محدوده ی قیمتی ۲۳۰ میلیون تومان معامله می شد ناگهان به ۲۵۵ میلیون تومان رسید.

 

در ادامه افزایش قیمتها و شوک بازار ناشی از فرمول قیمت گذاری جدید شورای رقابت مشاهده می شود سمند EF7 با افزایش قیمت ۲۵ میلیون تومانی به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده البته سایر محصولات خانواده سمند نیز بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان واکنش قیمتی داشتند. مشاهدات میدانی بیان می کند که قیمت خودروی سمند EF7 تا ۱۰ روز پیش در حوالی ۱۷۵ میلیون تومان بود.

 

در بین محصولات سایپا که متأثر از این موضوع است قیمت ساینا با ۵ میلیون تومان افزایش  همراه شد و حتی در ادامه واکنش بازار به روش جدید قیمت گذاری پرایدی که دیگر تولید نمی شود با رشد قیمتی ۷ میلیون تومانی همراه بود.

 

تیبا ۲ نیز که تا هفته قبل در حدود ۱۲۰ میلیون تومان معامله می شد حالا در بازار آزاد قیمتی در حدود ۱۲۵ میلیون تومان به خود گرفته که این مسئله بدون شک میوه حاصل از نهال شورای رقابتی است که کارکرد آن قرار بود در خدمت مصرف کننده و تولید کننده توأمان باشد.

 

با آنچه گفته شد به خوبی پیداست که تصمیم شورای رقابت به محلی برای سوءاستفاده کنندگان همراه باشد و باز هم باید مدتها انتظار کشید که این تورم قیمتی با سرعت لاک پشتی کاهش پیدا کند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار