فروش «ساندرو» با قیمت باورنکردنی !

: سایپا قصد دارد تا با گذشت بیش از چهار سال که رنو بازار ایران را ترک کرد، بار دیگر خانواده ال ۹۰ با داخلی سازی به خط تولید خود بازگرداند. به گزارش رصد روز، مدیرعامل سایپا اعلام کرد قیمت ساندروی ایرانی نصف قیمت مدل حاضر در بازار خودرو خوا...

: سایپا قصد دارد تا با گذشت بیش از چهار سال که رنو بازار ایران را ترک کرد، بار دیگر خانواده ال ۹۰ با داخلی سازی به خط تولید خود بازگرداند.

به گزارش رصد روز، مدیرعامل سایپا اعلام کرد قیمت ساندروی ایرانی نصف قیمت مدل حاضر در بازار خودرو خواهد بود. البته محمدعلی تیموری تاکید کرده با توجه به اینکه هنوز مراحل تایید استاندارد کامل نشده بنابراین نمی توان به طور قطع درباره قیمت این خودرو اظهارنظر کرد. آن طور که این مدیر ارشد خودروسازی سایپا می گوید ساندروی ایرانی به لحاظ کیفیت بهتر از نمونه فرانسوی موجود در بازار خودرو خواهد بود.

تیموری در ارتباط با دلیل کیفیت نمونه داخلی سازی شده ساندرو به نسبت مدل موجود در بازار می گوید به نظر من کیفیت بالاتر از خودروی مشابه اروپایی است. چرا که از لحاظ قطعات، زنجیره قطعه سازی ایران که در زمان حضور فرانسوی‌ها فعال بودند، با همان قالب‌ها و مواد قطعات را تامین‌ می‌کنند. از نظر موتور هم، موتور خودروی قبلی k4 بود که یورو ۴ بود و قدرت گشتاور آن نیز از موتور فعلی کمتر بود.

مدیرعامل سایپا درباره خط تولید موتور این خودرو می گوید این خط مدرن ترین خط موتورسازی ایران است و رباتیک بودن خط بالای ۶۰ درصد است. این میزان رباتیک بودن به نظر تیموری سبب می شود تا خطای قطعات ایستگاه به ایستگاه توسط ربات کنترل شود. این مدیر ارشد خودروساز تاکید می کند تنها نکته در این خط در قطعات پکینگ است که اصطلاحا قطعات استاندارد نام دارد و وارد می‌شود. البته این قطعات کمتر از هشت درصد موتور است.

تیموری می گوید وی افزود: حدود شش سال به دنبال داخلی سازی P90 بودیم و این مهم در مراحل پایانی قرار دارد و طی سال جاری این خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار