فریب این رسیدهای بانکی را نخورید!

‌رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که با ساخت رسید جعلی اقدام به ۱۸ فقره کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد. به گزارش رصد روز، سردار  علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع چند فقره کلاهبرداری در جنوب تهران با...

‌رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که با ساخت رسید جعلی اقدام به ۱۸ فقره کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد. به گزارش رصد روز، سردار  علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع چند فقره کلاهبرداری در جنوب تهران با شگرد رسید جعلی، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حاکی از آن بود که مردی جوان با شناسایی شهروندانی که اموال خود را در سایت‌های اینترنتی آگهی کرده بودند، با آنان تماس گرفته و پس از قرار ملاقات با آنان و تحویل گرفتن اموال آنان، ادعا کرده که مبلغ را به حساب بانکیشان واریز کرده است، اما درواقع با استفاده از رسیدساز جعلی، رسیدی را به آنان نشان داده بود.

وی با بیان اینکه این فرد اقدام به تحویل اموال از فروشندگان کرده و ادعا کرده بود که پیامک واریز به دلیل اخلال در سامانه با تاخیر برایشان ارسال خواهد شد، ادامه داد:‌ کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی،  هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی وی را در یک عملیات‌ منسجم بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شگرد ساخت رسید جعلی از شهروندان اعتراف کرد و گفت که تاکنون از ۱۸ نفر با این شیوه و سبک کلاهبرداری کرده است.

ولیپور گودرزی با اشاره به اینکه اموال مسروقه با دستور مقام قضائی به صاحبانشان بازگردانده شد، خاطرنشان کرد: برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

وی در همین راستا به مردم هشدار داد که هنگام انجام چنین معاملاتی حتما از واریز پول به حساب خود مطمئن شده و سپس اقدام به تحویل کالا به خریدار کنند.

مطالب مرتبط