فشار برای طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان فرار رو به جلوست

محمدحسن آصفری نماینده اراک و نائب رئیس کمیسیون شوراها فشار برای طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان فرار رو به جلوست. مسائل مهمتری وجود دارد که باید به آن پرداخته شود اما اصرار برای این چنین مسئله ای ابهامات زیادی دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اتفاقات این روزهای بازار فولاد و حواشی اخیری که در مجلس در خصوص طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان به وجود آمده جو بسیار بدی را در یکی از مهمترین بخشهای صنعتی کشور ایجاد کرده. مدیران فولاد مبارکه اصفهان که از همان ابتدا با شیوه قیمت گذاری دستوری فولاد به شکلی که قرار بود اجرا شود انتقاد داشتند و آن را دستمایه ایجاد رانت های پنهان قلمداد می کردند به واسطه این روشنگری در مضان اتهام قرار گرفتند مخالفت های فولاد مبارکه با شیوه قیمت گذاری زنجیره فولاد به دلایلی که منطقی به نظر می آمد صدای اعتراض خیلی را درآورد تا اینکه سرانجام این شویه قیمت گذاری ابطال شد.

 

پافشاریهای فولاد مبارکه در این زمینه تبعاتی برای فولادیها داشت. مسائل پشت پرده ای که باعث شد طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در راهروهای مجلس به گوش برسد. اتهامات زیادی توسط موسوی لارگانی و تعداد معدودی از نمایندگان مجلس به فولاد مبارکه زده شد و هرچند برای تمام آنها پاسخ مناسبی وجود دارد اما پیش از این موضوع در رسانه ها مطرح شد نکته ای که خود جای چکش کاری بسیار دارد.

 

در این ارتباط محمدحسن آصفری نماینده اراک و نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی  کشور به خبرنگار رصد روز گفت: باید بپذیریم که ابهام همیشه در برخی فعالیتها وجود داشته زیرا شرایط عادی در کشور به لحاظ اقتصادی فراهم نیست اما عفیده دارم پیش از پرداختن به موضوعاتی مانند کارخانه فولاد مبارکه تکلیف برخی نمایندگان دوره قبل که با رانت و لابی امتیازات فراوانی را در برخی از وزارتخانه ها کسب کردند روشن شود. این نماینده مجلس گفت: نه اینکه این موضوع حق نمایندگان نیست که صد البته هست و باید محکم از آن استفاده کنند اما با وجود برخی مسائلی که که در بازار فولاد شنیده می شود به نظر می رسد که طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به نوعی شانه خالی کردن از مسائل مهمترست. موضعاتی زیادی امروز در کشور نیازمند شفاف سازی است که اتفاقا جزو اولویت های کشور است و به جای پرداختن به آن باید در خانه ملت طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه مطرح شود.

 

نائب رئیس کمیسیون شوراها گفت: هرجا که دولت قصد دخالت به صورت غیرکارشناسی را داشته شاهد تبعاتی هستیم که جبرانش به انرژی زیادی نیاز دارد. محمدحسن آصفری نماینده اراک تأکید کرد: کارخانه فولاد مبارکه عملکرد قابل دفاعی دارد و این سابقه مطمئناً نخواهد گذاشت که کار اشتباهی صورت گیرد اما من به عنوان وکیل مردم چنین طرحی را خارج از اولویتهای مجلس می دانم.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار