فولاد مبارکه در طرح نورد گرم فداکاری کرد / دستاوردهای فولاد در دو ماه پایانی سال مشق تولید بود

فولاد مبارکه اصفهان در پروژه نورد گرم اگر نگوییم فداکاری کرد نمی توانیم واژه جایگرین دیگری برای آن پیدا کنیم. هجمه های سنگینی که در این مورد وجود داشت که بیشتر از سمت سودجویان بازار فلزات رقم می خورد تا دستاورد بزرگی مانند نورد گرم را تحت...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در سال که گذشت تأمین ۵۰ درصد زنجیره تولید فولاد کشور توسط فولاد مبارکه صورت گرفت. این اتفاق در شرایطی می افتد که که اگر بنا باشد به مسئله زیرساختها در این باره نگاه کنیم خواهیم دید دست یافتن به این رکورد در ایام کرونا و مسائل مختلفی که در راه دستیابی به این آمار وجود داشت از هر زاویه ای آن را با مشکلات فراروان روبرو می کند. موضوع کرونا ، تحریم ، قیمت گذاری زنجیره فولاد ، سهم دلالان در بازار ، مسائل بورس کالا ، چالش های تنطیم بازار و… از جمله مواردی هستند که پشت سرگذاشتن همه آنها کار بسیار سختی بود که به واسطه شناخت فولاد از موقعیت صورت گرفت.

 

فولاد مبارکه اصفهان در پروژه نورد گرم اگر نگوییم فداکاری کرد نمی توانیم واژه جایگرین دیگری برای آن پیدا کنیم. هجمه های سنگینی که در این مورد وجود داشت که بیشتر از سمت سودجویان بازار فلزات رقم می خورد تا دستاورد بزرگی مانند نورد گرم را تحت الشعاع قرار دهند موانع زیادی را برای فولادیها ایجاد می کرد اما تحقق شعار سال ۹۹ که مزین به جهش تولید بود این امکان را برای سودجویان از بین برد و در نهایت در پروژه نورد گرم ۲ فولادیها توانستند طرحی را اجرایی کنند که در آینده ای نه چندان دور نه تنها که میلیونها دلار ارزبری را در کشور به صفر می رساند بلکه خواهد توانست فرصت طلایی را برای جذب سرمایه های خارجی ایجاد کند و قطب فولاد کشور را از منطقه خاورمیانه به رده های بالای جهانی بکشاند. 

 

در کنار این موضوع باید به ظرفیتهای بالای فولاد در حوزه راه سازی نیز دقت کرد. در حال حاضر ظرفیتهای این شرکت فولادی برای تأمین محصولات این حوزه قابل توجه است که متأسفانه شرکتهای داخلی هنوز به ظرفیتهای ان دقت لازم را ندارند و این مسئله باعث شده تا ۴۰ درصد محصولات این بخش بدون تقاضا باقی بماند.

 

سال ۹۹ خصوصاً دو ماه پایانی برای فولاد مبارکه درخشان ترین دستاورد تولیدی را به همراه داشت که البته این موضوع تنها مختص کل زنجیره تولید کشور زا تحت الشعاع قرار داد. که به زودی به صورت جداگانه به آنها خواهیم پرداخت.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار