قدمی که در بانک سرمایه برداشته شد

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]از سال ۹۳ به واسطه اطلاعاتی که توسط برخی به بیرون درز پیدا کرد موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در دستور کار مجلس شورای اسلا...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]از سال ۹۳ به واسطه اطلاعاتی که توسط برخی به بیرون درز پیدا کرد موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و هر لحظه وخامت بیشتری در آن نمایان می شد. نام بانک سرمایه نیز به عنوان سهامدار اصلی این صندوق همواره در چندسال گذشته مطرح بوده و هنوز هم شانتاژهای رسانه ای بنا دارند تا فضا همچنان در بانک سرمایه ملتهب به نظر برسد اما واقعیت چیست؟[/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، دستگاههای نظارتی و مبادی اطلاعاتی با پشتکار قابل توجهی که توسط برخی اعضای هیئت مدیره بانک از جمله فرج الله قدمی وجود داشت خیلی زود موفق به شناسایی تمامی عواملی شدند که در تضییع حقوق بیت المال نقش آفرینی کرده بودند. تفهیم اتهام ، برگزاری جلسات دادگاهی و صدور کیفرخواست، پرونده بانک سرمایه را برای همیشه بست و دور جدید تلاشهای بانک سرمایه آنقدر قابل توجه بود که وزارت خزانه داری آمریکا در ۱۶ مهر ۱۳۹۸ نام این بانک را در فهرست سیاه و لیست تحریم قرار داد.

سکان هدایت بانک سرمایه در شرایطی به فرج الله قدمی رسید که تکیه بر صندلی مدیریت این بانک در سال ۹۸ برای خیلی ها غیرممکن بود. نهادهای امنیتی و نظارتی با توجه به سوابق و تلاشهای صورت گرفته در جهت شفافیت مالی در این بانک فرج الله قدمی را گزینه ای سالم ، پاک دست و کارآمد می دانستند و حتی همین موضوع نیز فشارهای بیرونی و راه اندازی پروپاگاندای رسانه ای را رقم زد اما شاید کمتر کسی فکر می کرد که حضور فرج الله قدمی وضعیتی را رقم می زند که در شرایط آن روزهای بانک باور نکردنی می نمود.

قدمی که در سال ۹۷ به عنوان قائم مقام بانک سرمایه منصوب شده بود تجربه قابل توجهی را در نظام بانکی داشت عضویت در هیئت مدیره قدیمی ترین بانک کشور و اشراف کامل بر وضعیت بانک سرمایه همگی باعث می شد تا فعالیت های بیرونی پیرامون موضوع گزینش او به عنوان مدیرعامل کمرنگ و بی اثر شود.

قدمی در شرایطی مدیریت بانک سرمایه را پذیرفت که هنوز وضعیت مالی بانک به سبب اتفاقاتی که گفته شد به ثبات نسبی نزدیک هم نبود اما مدیریت خسارات وارد شده به بانک و پرداخت ضرر و زیان به افراد مالباخته و حفظ بانک در شبکه بانکی دستاورد مهمی بود که توسط فرج الله قدمی و تیم تاره نفس بانک سرمایه صورت گرفت.

افزایش دارایی هایی بانک ، افزایش موجودی نقد و سرمایه در گردش ، افزایش سپرده مشتریان ، افزایش درآمد تسهیلات اعطایی ، کاهش مطالبات غیرجاری بانک از سال ۹۸ تا کنون همگی از جمله اتفاقاتی بودند که نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت.

به نظر می رسد برای حفظ ثبات شکل گرفته در بانک سرمایه باید به هر طریقی شده فرج الله قدمی به عنوان یک نیروی کارآمد همچنان در رأس هرم مدیریتی بانک حفظ شود زیرا ریل گذاری صورت گرفته توسط مدیریت تحت امر او نوید روزهای خوبی را می دهد و تحقق شعار “بانک خوب سرمایه است” خواهد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار