قصدی برای فیلترینگ اینستاگرام نداریم

موضوع فیلترینگ اینستاگرام چند وقتی است که در فضا های مختلف شنیده می شود همین چند وقت پیش بود که وزیر ارتباطات در این زمینه توضیحاتی را در صحن علنی مجلس به نمایندگان ارائه داد همه مطالبات در شرایطی مطرح می‌شود که بسیاری از مسئولان کشور در ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع فیلترینگ اینستاگرام چند وقتی است که در فضا های مختلف شنیده می شود همین چند وقت پیش بود که وزیر ارتباطات در این زمینه توضیحاتی را در صحن علنی مجلس به نمایندگان ارائه داد همه مطالبات در شرایطی مطرح می‌شود که بسیاری از مسئولان کشور در صفحاتی مانند توییتر که نیاز به استفاده از فیلترشکن دارد فعالیت می‌کنند. این سیاست دوگانه و می شود تا ابهاماتی مطرح گردد که در آن می‌توان سوالاتی را از برخی که در این فضا فعالیت می‌کنند پرسید اصولا اگر نمایندگان و مسئولان کشور اراده ایجهت آگاهی دادن به افکار عمومی نسبت به آنچه در این صفحات مطرح می‌کنند ندارند چرا به استفاده از این صفحات اجتماعی اقدام می‌کنند فیلترینگ تلگرام به خوبی نشان داد که نمی توان استفاده از چنین فضاهایی را با اتخاذ چنین سیاستهای محدود کرد. آنچه در حال حاضر تهدید به شمار می‌رود استفاده از فیلترشکن جهت ورود به صفحاتی مانند توئیتر است که بسیاری از مدیران ارشد کشور در آن فعالیت می‌کنند توئیتر ، اینستاگرام یا هر فضای دیگری مطمئن جهت بهبود فضای فعالیت نیاز به بستر سازی های دارند که با چنین رفتارهایی فاصله معناداری خواهد داشت در این زمینه حجت الاسلام نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌ وگو با خبرنگار رصد روز اعلام کرد که کمیسیون فرهنگی قصد و اراده ای جهت فیلترینگ اینستاگرام ندارد و از فضاهای مجازی حمایت می کند اما هدف ما این است که فضای مجازی داخلی نیز تقویت شود.

بیشتر بخوانید…

وزیر کشور استیضاح می شود؟

رد اعتبارنامه تاجگردون برخلاف آئین نامه داخلی مجلس بود

چهار وزارتخانه ۶۷ سازمان تابعه دارند

نیک بین ادامه داد: ما سایر فضاهای موجود را نفی نمی کنیم اما باید در جهت تقویت فضای مجازی داخل نیز تلاش کرد که این موضوع آورده بسیار مهم برای کشور به همراه دارد اول اینکه متوجه نقاط ضعف و قوت این فضا در داخل کشور خواهیم شد و دوم اینکه می‌توانیم انتقادات و پیشنهادات مردم را در جهت استفاده از چنین فضاهایی داشته باشیم که می‌تواند یک پایگاه آمار و بانک اطلاعاتی بسیار خوب را ایجاد خواهد کرد.

فیلترینگ تلگرام آزمون های خوب بود در جهت اینکه ببینیم آیا اتخاذ برخی  محدودیت یا فیلترینگ می تواند مفید فایده باشد یا خیر همه مردم حق استفاده از فضاهای اجتماعی را دارند اما در جهت بهبود فضای موجود در چنین صفحاتی باید کارهای دیگری صورت گیرد. استفاده از فیلترشکن بعد از محدودیت تلگرام خطراتی را برای خانواده ها به وجود آورد که نیاز به واکاوی اساسی دارد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار