قیمت مسکن کاهش می‌یابد؛ قیمت پایه هر متر مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: اگر روند فعلی قیمت در بازار‌های موازی ادامه‌دار باشد، قیمت مسکن در آینده کاهش می‌یابد.

به گزارش رصد روز ، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا قیمت مسکن در چند ماه آینده با کاهش روبه‌رو خواهد شد، گفت: آینده قیمت مسکن وابسته به موضوعات مختلف و بازار‌های موازی از جمله ارز، طلا و سکه است و با توجه به آنکه تحرکات اقتصادی مختلفی در کشور صورت گرفته است، بنابر این نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی انجام داد.

او گفت: اما در صورتی که روند فعلی قیمتی در بازار‌های مختلف از جمله ارز، طلا و سکه ادامه داشته باشد و ما شاهد ثبات قیمتی در این بازار‌ها باشیم به نظر می‌رسد که در آینده بازار مسکن با کاهش قیمتی روبه‌رو شود و در نهایت قیمت‌ها به سمت ثبات حرکت کنند، اما این به آن شرط است که اتفاق ویژه‌ای در روند فعلی قیمت‌ها رخ ندهد.

 

محمود زاده همچنین در رابطه با قیمت هر متر مربع واحد طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: در طرح اقدام ملی مسکن، قیمت‌های درج شده در قرارداد‌ها قیمت پایه بوده و ما در آن دوران متناسب با قیمت فولاد و سیمان هر متر مربع واحد طرح اقدام ملی مسکن را متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین کرده‌ایم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اظهار کرد: در آن دوره که در سه ماهه دوم سال بود، متناسب با قیمت فولاد و سیمان قیمت‌ها را تعیین کردیم و اعلام کردیم در صورتی که تغییری در قیمت‌های مصالح ساختمانی صورت گیرد، تدبیر‌هایی از طرف سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود و قیمت‌ها تغییر خواهد کرد و هم اکنون هم با توجه به تغییر در قیمت‌های مصالح ساختمانی به طور قطع در این طرح‌ها هم شاهد افزایش و یا کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

او بیان کرد: در حوزه اجرا هم برخی از پیمانکاران با این قیمت‌های پایه پروژه‌های خود را شروع کرده‌اند و ما امیدواریم با حداقل تلاطم بتوانیم با قیمت‌های تمام شده پایین تری این واحد‌ها را به متقاضیان تحویل دهیم.

محمودزاده تصریح کرد: هم اکنون ملاحظاتی هم در این بخش‌ها صورت گرفته و مکاتباتی هم با وزارت صمت انجام شده که امیدواریم بتوانیم واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن را با قیمت‌های مناسبی عرضه کنیم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اظهار کرد: ما در تمامی استان‌های کشور به دنبال تولید مستمر مسکن هستیم و تمام هدف ما آن است که بتوانیم دغدغه مسکن را در کشور حل کنیم که این اقدامات با همکاری تمامی بخش‌های مختلف به ویژه سازندگان و پیمانکاران صورت خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار