قیمت منطقی هر کیلو قارچ ۵۰ هزار تومان

رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و عرضه، عرضه قارچ با نرخ های ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان ناشی از سودجویی مغازه داران است.

به گزارش رصد روز، رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و عرضه، عرضه قارچ با نرخ های ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان ناشی از سودجویی مغازه داران است.

 رجبی گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ فله در عمده فروشی‌ها ۳۵ تا ۴۲ هزار تومان بوده که نسبت به ماه های اخیر تفاوتی نداشته است.

به گفته او، عرضه هر کیلو قارچ با نرخ ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان گرانفروشی و ناشی از سوء استفاده فروشندگان است؛ چرا که حداکثر با نرخ ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان باید عرضه شود.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو قارچ در بازار ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان عرضه می شود، در حالی که طبق گفته انجمن‌پرورش دهندگان قارچ دسترسی پایین در برخی مناطق منجر به گرانفروشی شده است.

رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تن برسد.

رجبی از توزیع روزانه ۴۰ تا ۶۰ تن قارچ فله در استان تهران خبر داد.

علی رغم افزایش تولید و عرضه ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، اما قیمت بالاست و گرانفروشی در سطح بازار رخ می دهد که بنابر گفته مسئولان، این موضوع ارتباطی به تولیدکننده ندارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار