لیست ۲۴ نفره کی روش برای تیم ملی فوتبال اعلام شد

کارلوس کی‌روش اسامی ۲۴ بازیکن را برای نخستین اردوی تیم ملی فوتبال اعلام کرد.

به گزارش رصد روز، کارلوس کی‌روش اسامی ۲۴ بازیکن را برای نخستین اردوی تیم ملی فوتبال اعلام کرد.

اولین فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران با حضور بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران اعلام شد و ۲۴ بازیکن در اولین جلسه تمرین این تیم زیر نظر کارلوس کی‌روش تمرین خواهند کرد تا شاید جایی در فهرست نهایی برای اردوی اتریش داشته باشد.

این فهرست در حالی اعلام شده که کی‌روش کم‌تر از سه، چهار روز قبل به عنوان سرمربی تیم ملی ایران منصوب شد و قبل از حضور او اقدامات لازم برای دریافت ویزای این بازیکنان برای حضور احتمالی در اتریش را دریافت کرده‌ بودند و خبرها حاکی از درخواست کی‌روش برای اضافه شدن چند بازیکن مانند رامین رضاییان به اردوی این تیم بود که در دوران مربیگری اسکوچیچ رنگ پیراهن تیم ملی را ندیده بود.

این اردو از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و قرار است تیم ملی نخستین تمرین خود را روز چهارشنبه با حضور کارلوس کی‌روش برگزار کند. ملی پوشان در نهایت ۲۷ شهریور راهی کشور اتریش خواهند شد تا در تاریخ یک مهر با اروگوئه و پنج مهر با سنگال دیدار کنند.

در آستانه آغاز اردوی تیم ملی نگاهی به اسامی بازیکنان این تیم خواهیم‌ داشت:

*بازگشت رضاییان با کی‌روش

رامین رضاییان بزرگ‌ترین سورپرایز کی‌روش در بازگشت به تیم ملی است. او آخرین بار در دوران مربیگری مارک ویلموتس لباس تیم ملی را به تن کرده بود و با انتخاب اسکوچیچ هیچ گاه رنگ حضور در اردو را هم ندید.

یکی از نخستین اقدامات کی‌روش در بازگشت به تیم ملی دعوت از رامین رضاییان برای حضور در اردوی تیم ملی است. در طول سه سال گذشته بارها از اسکوچیچ برای دعوت نکردن از رامین رضاییان و وریا غفوری انتقاد شد اما او همواره اعتقاد داشت که رضاییان شرایط فنی مناسب برای تیم ملی را ندارد اما در همین برهه از بازیکنانی مانند مجتبی نجاریان، مهدی تیکدری، دانیال اسماعیلی‌فر، جعفر سلمانی، صالح حردانی، مهدی شیری، سیامک نعمتی و صادق محرمی استفاده کرد.

*خط خوردن عارف غلامی و سروش رفیعی

عارف غلامی مدافع استقلال و سروش رفیعی هافبک پرسپولیس در اردوی تیم ملی در قطر حضور داشتند و پا به پای سایر بازیکنان تمرین کردند اما در اردوی پیش‌رو غایب خواهند بود. مشخص نیست این دو با نظر اسکوچیچ از تیم ملی کنار گذاشته شدند یا کی‌روش اما به نظر می‌رسد بخت این دو بازیکن با غیبت در اردوی منتهی به جام جهانی برای حضور در قطر کم‌تر و کم‌تر شده است.

*دعوت از پدیده‌های لیگ برتر

سامان فلاح و محمد خدابنده‌لو، دو بازیکن جوان شاغل در پیکان و گل‌گهر در فهرست اولیه تیم ملی حضور دارند. این دو بازیکن تا چند ماه قبل در ترکیب تیم ملی امید به میدان رفته بودند و از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ایران به شمار می‌روند و برای نخستین‌بار می‌توانند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند.

*پایان غیبت یک سال و نیمه پورعلی‌گنجی

مرتضی پورعلی‌گنجی در دوران مربیگری اسکوچیچ حضور پررنگی در تیم ملی نداشت. این مساله ناشی از مصدومیت‌های وقت و بی‌وقت این بازیکن و در نهایت مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی بود که مرتضی را برای مدت‌های زیادی از تیم ملی دور کرد.

او از ابتدای فصل جاری به پرسپولیس پیوست و در همین بازی‌های ابتدایی نشان داد که می‌تواند به کیفیت بالای خود برسد و در فهرست تیم ملی ایران نیز جای گرفت.

*بازگشت اسدی، محبی، قایدی و مقانلو

رضا اسدی، محمد محبی و مهدی قایدی سه چهره ویژه در اردوی تیم ملی ایران هستند. اسدی با جدایی از پرسپولیس به مهره کلیدی تراکتور تبدیل شده و محمد محبی و مهدی قایدی نیز با بازگشت به ایران و حضور در استقلال توانستند تا حدودی در شرایط بازی قرار گیرند و فرصت بازگشت دوباره به تیم ملی و چه بسا حضور در جام جهانی را به دست آورند.

به این نفرات باید نام شهریار مقانلو را هم اضافه کرد که فصل گذشته چندان پرفروغ نبود و امسال هم نتوانسته آن‌طور که باید و شاید بدرخشد اما نظر کادرفنی تیم ملی را برای حضور در این اردو جلب کرده است.

*شش استقلالی و پنج پرسپولیسی

یازده بازیکن از ۲۴ بازیکن دعوت شده به تیم ملی را بازیکنان استقلال و پرسپولیس تشکیل می‌دهند. شش بازیکن از استقلال و پنج بازیکن از پرسپولیس در این اردو حضور دارند. سپاهان هم درست به اندازه استقلال در تیم ملی بازیکن دارد. ۶ بازیکن از سپاهان به این اردو راه یافته‌اند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار