ماست دوباره گران شد

سریال گرانی مواد غذایی در بازار‌های مختلف بی وقفه ادامه دارد. از قرار معلوم حالا نوبت گرانی چندباره اقلام پرمصرف لبنی رسیده است و تازه‌ترین خبر‌ها از افزایش بهای ماست‌های دبه‌ای خبر می‌دهند که به دلیل مقرون به صرفه بودن جایگاهی خاص در سبد...

به گزارش رصد روز، قیمت لبنیات باز تکان خورد و این‌بار قیمت یکی از ماست‌های پرفروش برند کاله افزایش یافت.نگاهی به قیمت ماست‌های پرمصرف سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد بین ماست‌های دبه‌ای که به‌دلیل صرفه اقتصادی در میان خانواده‌ها طرفداران زیادی دارند، قیمت ماست دبه‌ای پرچرب کاله با ۲ هزار تومان افزایش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته و به مرز ۴۰ هزار تومان نزدیک‌تر شده است، این در حالی است که در دیگر برندها، ماست‌های خاص و غیرمعمولی مثل ماست‌های یونانی که مراحل تولید بیشتری دارند یا ماست‌های دارای افزودنی‌ها، چنین قیمت‌هایی دارند.

ماست یونانی ماستی خامه‌ای شده است که با خارج کردن آب اضافی، لاکتوز و مواد معدنی آن، قند کمتر، کربوهیدرات بیشتر و طعمی ترش دارد. ماست دبه‌ای پرچرب می‌ماس ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد و هنوز به ۳۰ هزار تومان نرسیده است. البته کمیاب شدن این نوع ماست در فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند نشان از تغییرات احتمالی در قیمت این محصول هم باشد، اما در سوپرمارکت‌ها فعلا تغییر قیمتی نداشته است.

قیمت لبنیات غیریارانه‌ای از سوی شرکت‌های تولیدی تعیین می‌شود و دولت در قیمت گذاری این دسته از محصولات دخالتی ندارد. طی یک سال گذشته شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی بار‌ها قیمت محصولات غیرحمایتی و طعم دار خود را بالا برده‌اند تا هزینه‌های افزایش یافته تولید و نرخ نسبتا پایین محصولات حمایتی را جبران کنند.

نوبت به گرانی ماست رسید

همشهری آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار