مبالغ حاصل از مزایده خودرو‌های تملیکی به حساب واردکنندگان آنها واریز می شود

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رقم قطعی حاصل از مزایده فروش خودروها حدود ۳ هزار میلیارد تومان است و اگر تصمیم و رأی دادگاه با واردکنندگان باشد، مبالغ حاصل فروش بر اساس مقررات و قوانین موضوعه به ذی‌نفعان داده می‌شود. به گزارش رصد روز، مسعود ستایشی...

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رقم قطعی حاصل از مزایده فروش خودروها حدود ۳ هزار میلیارد تومان است و اگر تصمیم و رأی دادگاه با واردکنندگان باشد، مبالغ حاصل فروش بر اساس مقررات و قوانین موضوعه به ذی‌نفعان داده می‌شود.

به گزارش رصد روز، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که: “پنجشنبه هفتم مهر، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با حمایت دستگاه قضائی مزایده فروش بیش از حدود هزار دستگاه خودروی لوکس را آغاز کرد که از سال ۱۳۹۶ در انبارها رسوب کرده بودند؛ اینطور گفته می‌شود که این خودروها به صورت قانونی ثبت سفارش شده‌اند اما به دلیل اعلام شفاهی وزیر صمت در خصوص ممنوعیت واردات خودرو در همان زمان و حدود یک سال پیش از ممنوعیت قانونی ثبت سفارش در سامانه، امکان ترخیص پیدا نکردند و پرونده‌ای در این خصوص در محکمه در جریان است، لطفاً اعلام کنید مجوز مزایده فروش این خودروها بر چه اساسی صادر شده است؟ و آیا این نکته صحت دارد که به شاکیان یعنی واردکنندگان خودروها اعلام شده در صورت صدور رأی به نفع آنان، پول حاصل از مزایده به آنها پرداخت خواهد شد؟” اظهار کرد: شروع این موضوع با حضور حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در سفر به بوشهر بود که مورد بررسی واقع شد.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه به‌صورت میدانی انبارهایی که محل رسوب کالاهایی از جمله بخشی از این خودروها شده بود را ملاحظه کرد و بلادرنگ چه در موقعیت این انبارها در بوشهر و چه در تهران در راستای رفع مشکل اقدام کرد و دستور داد که کالاهای رسوبی باید تعیین تکلیف شود که بخشی از این کالاها، تعدادی از خودروهای مد‌نظر سؤال شما بود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: پرونده این خودروها در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مطرح است که موضوع از ناحیه دادستان تهران پیگیری شد و بعد ریاست شعبه ۱۵ دستور فروش این خودروها را به این دلیل صادر کرد که خودروها در شرایط آب و هوایی بوشهر در شرف از بین رفتن بودند و بر اساس ماده ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستور فروش خودروها خطاب به سازمان اموال تملیکی صادر شد.

ستایشی خاطرنشان کرد: مرحله بعدی مزایده فردا ۲۰ مهر شروع می‌شود و از ۲۱ مهرماه امکان بازدید از خودروها مهیا می‌شود؛رقم قطعی حاصل از مزایده حدود ۳ هزار میلیارد تومان است و اگر تصمیم و رأی دادگاه با واردگنندگان باشد، مبلغ حاصل از فروش بر اساس مقررات موضوعه به ذینفعان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: از میان ۱۰۶۲ دستگاه خودرو اعلامی برای حضور در مزایده، برخی از خودروها به دلیل نقض در مدارک مانند تضمین‌های لازم از مزایده خارج شدند و در نهایت ۹۸۲ دستگاه خودرو در مزایده عرضه شد که ۹ دستگاه فاقد پیشنهاد بود و مابقی یعنی ۹۷۳ خودرو عرضه شد؛ مزایده با حضور نمایندگان قانونی به همراه نمایندگان سازمان بازرسی و نیز سازمان حفاظت اطلاعات برگزار شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار