مترو پرند امسال افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: پس از انجام موفقیت‌آمیز تست گرم ۱۴۰۰ متر از پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو از این پس شبکه مترو پایتخت در تمام ماه‌های باقیمانده سال ۱۴۰۲ حداقل یک افتتاحیه خواهد داشت. به گزارش رصد روز،  “محسن هرمزی” ...

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: پس از انجام موفقیت‌آمیز تست گرم ۱۴۰۰ متر از پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو از این پس شبکه مترو پایتخت در تمام ماه‌های باقیمانده سال ۱۴۰۲ حداقل یک افتتاحیه خواهد داشت.

به گزارش رصد روز،  “محسن هرمزی” مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت : با تلاش خانواده بزرگ مترو تهران و همراهی حداکثری پیمانکاران و مشاوران پروژه های ساخت و سازی شبکه مترو که البته حمایت های شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری پایتخت را نیز به دنبال داشته است، امسال خبرهای خوش متعددی در زمینه تکمیل ایستگاه های باقیمانده خطوط هفتگانه مترو و همچنین شروع عملیات اجرایی خطوط جدید و پروژه‌های مربوط به توسعه خطوط موجود برای شهروندان خواهیم داشت؛ ضمن اینکه رفع نواقص ایستگاه های در حال بهره برداری از جمله ورودی‌ها،هواکش های میان تولی و هواسازها، پست های برق، پایانه ها و پارکینگ های خطوط هفتگانه همچنان با قوت در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت مترو تهران، بهره برداری از خط مترو شهر جدید پرند را نیز از جمله پروژه های مهم سال جاری برشمرد و تاکید کرد: در صورت تامین به موقع منابع مالی، امکان افتتاح این طرح بزرگ در نیمه نخست امسال وجود دارد .

پایان تست های فنی قطار ملی مترو و شروع قرارداد تولید انبوه این افتخار ملی در سال ۱۴۰۲ به همراه اجرایی شدن قرارداد ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از محل فاینانس خارجی، از دیگر اتفاقات قابل توجه سال جاری است که هرمزی به آنها اشاره داشت.

همچنین در مقوله استفاده آسانتر مسافران و خصوصاً افراد کم توان جسمی و حرکتی از امکانات شبکه مترو پایتخت، روند راه‌اندازی هر چه بیشتر آسانسور های تعبیه شده در ایستگاه ها طی تعامل صورت گرفته با اداره کل استاندارد استان تهران با سرعت بیشتری پیگیری شده و بر تعداد پله برقی های ایستگاه های در حال بهره برداری نیز افزوده خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط