محدودیت‌های هوشمند کرونایی از ابتدای آذر اجرا می شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در طرح محدودیت‌های هوشمند که از ابتدای آذر اجرا می‌شود، افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، آزادی عمل بیشتری خواهند داشت، گفت:‌ امروز جلسه کارشناسی درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور برگزار می‌شود.

به گزارش رصد روز، کمال حیدری در یک برنامه تلویزیونی درباره تصمیم‌گیری برای منع تردد شبانه، اظهار داشت: امروز،‌ دهم آبان‌ماه، جلسه کارشناسی درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور برگزار می‌شود و در این جلسه کارشناسی تصمیم نهایی را می‌گیریم.

وی افزود: در ادامه طرح محدودیت‌های هوشمند که از ابتدای آذر اجرا می‌شود، افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، آزادی عمل بیشتری خواهند داشت و در ترددهای بین‌استانی و شبانه مشکلی نخواهند داشت.

پیک ششم هنوز آغاز نشده است

حیدری درباره بروز پیک ششم کرونا در کشور بیان داشت: پیک ششم هنوز شروع نشده و وارد پیک ششم نشده‌ایم. برخی از استان‌ها که هفته گذشته حالت صعودی داشتند اکنون روی نمودار، ثابت شده‌اند. برخی استان‌ها هم که در حالت نزولی بودند اکنون ثابت یا صعودی شده‌اند اما در کل کشور وضعیت‌مان رو به نزول است. با این وجود باید حساس باشیم؛ زیرا وضعیت می‌تواند تغییر کند؛‌ متاسفانه برخی عادی با موضوع برخورد می‌کنند و این برای ما جای نگرانی دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره بازگشایی مدارس گفت: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که صد درصد کادر اداری و اولیای مدارس و بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

بازگشایی مدارس ابتدایی از ابتدای آذرماه

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا،  مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذرماه بازگشایی می‌شوند؛ البته درباره مدارس ابتدایی باید، بنا بر نظر و اعلام آمادگی آموزش و پرورش باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این‌که شرط ورود به مدارس و دانشگاه‌ها انجام واکسیناسیون کرونا است، خاطرنشان کرد: قرار بود بازگشایی مدارس ماه قبل انجام شود، اما تاخیر در بازگشایی مدارس به دلیل تکمیل کردن پوشش واکسیناسیون بوده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار