مدیرعامل جدید بانک آینده از وزارت اقتصاد می آید؟ / شائبه های یک تغییر / حاشیه های یک تصمیم

محمدحسین هاشمی: شنیده ها حکایت از آن دارد که مدیرعامل جدید بانک آینده از وزارت اقتصاد راهی این بانک می شود. تغییری که در دل خود هزینه هایی دارد که ممکن است بر فایده اش بچربد. به گزارش اختصاصی رصد روز، دوره قانونی سرپرستی شعبان مرادی در با...

محمدحسین هاشمی: شنیده ها حکایت از آن دارد که مدیرعامل جدید بانک آینده از وزارت اقتصاد راهی این بانک می شود. تغییری که در دل خود هزینه هایی دارد که ممکن است بر فایده اش بچربد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، دوره قانونی سرپرستی شعبان مرادی در بانک آینده تمام شده و دو ماهی است که سرپرست بانک آینده مازاد بر مدت زمان قانونی در این پست حضور دارد. حالا و در شرایطی که طبق قانون باید منتظر تغییر حکم شعبان مرادی باشیم و یا مدیرعامل جدید به بانک معرفی شود زمزمه هایی به گوش می رسد که درجه اول هرچند که می تواند بانک آینده را از بلاتکلیفی مدیریتی نجات دهد اما در درجه دوم حاشیه هایی به همراه دارد که نمیتوان ساده انگارانه از کنار آن گذشت.

مدیرعامل جدید بانک آینده کیست؟

طی روزهای گذشته زمزمه حضور یکی از مدیران ارشد وزارت اقتصاد به عنوان مدیرعامل در بانک آینده شنیده شد که هرچند با توجه به قدرت ارتباطات و نفوذی که در بین مدیران اقتصادی دارد می تواند برای بانک آینده نتایج خوبی را رقم بزند اما در عین حال نباید فراموش کرد که چند مسئله در این باره حاشیه هایی را به همراه خواهد داشت.

اولین نقد قانونی به چنین انتصابی را باید به شرایط شغلی مدیر احتمالی بانک آینده وارد دانست. حضور فردی از کارمندان دولت به عنوان عضو هیئت مدیره و یا مدیرعامل بخش خصوصی مغایر با روح قانون است. هرچند که گفته می شود بانک آینده به واسطه برخی از تغییر و تحولات در چندماهه اخیر وارث سهام دولتی شده و شاید از این حیث اشکالی به مدیریت فرد مورد نظر نباشد اما باید دید که این مسئله چقدر به واقعیت نزدیک است.

دومین نقدی که در این انتصاب می توان داشت به مسئله تجریه مدیریت بانکی مربوط می شود. هرچند که شخص مورد بحث دارای جایگاه ویژه ای در وزارت اقتصادست اما تجربه مدیریت بانکی چیزی است که مهمترین رکن و وجه مدیران عامل بانکها را تعیین می کند تا در بزنگاههای حساس از تجربه خود نهایت بهره را ببرد.

سومین نقد که شاید جدی ترین آن باشد حاشیه های زیادیست که پس از حکم وزیر اقتصاد برای این فرد شاهد بودیم و همین مسائل ریسکهای زیادی را در چنین انتصابی تعریف می کند.

در اینکه باید برای وضعیت مدیریتی بانک آینده فکر راه چاره عاجل بود شکی نیست اما کاری نکنیم و تصمیمی نگیریم که هزینه اش بیشتر از فایده اش باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط