مصرف بیش از ۹۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون لیتر آب در شرکت ملی صنایع مس ایران / پیش بینی مصرف بیش از ۱۸۴ میلیارد لیتر تا پایان سال

براساس اسناد منتشر شده میزان مصرف آب شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان آبان ماه سال جاری بیش از ۹۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون لیتر(۹۶,۹۸۰,۶۴۱ متر مکعب) نشان می دهد به گزارش اختصاصی رصد روز،  مصرف آب در برخی صنایع علیرغم همه تذکرات همچنان روند نگ...

براساس اسناد منتشر شده میزان مصرف آب شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان آبان ماه سال جاری بیش از ۹۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون لیتر(۹۶,۹۸۰,۶۴۱ متر مکعب) نشان می دهد

به گزارش اختصاصی رصد روز،  مصرف آب در برخی صنایع علیرغم همه تذکرات همچنان روند نگران کننده ای دارد آن هم در شرایطی که کشور با بحران آب روبروست. به گفته عباس اکبرزده عضو هیات علمی موسسه تحقیقات آب در تیرماه سال جاری در گفتگو با خبرگزاری ایرنا کشور از سال ۱۴۰۱ بین دو مرز تنش آبی و بحران آبی قرار گرفته است. پیش بینی ها نشان میدهد که روند کاهش بارندگی ها تا سال ۲۰۵۰ ادامه خواهد داشت و وخامت اوضاع زمانی بیشتر می شود که سایر پیش بینی ها مشخص می کند ایران در سال ۲۰۵۰ به سرانه ۵۰۰ متر مکعب آب به ازای هر نفر خواهد رسید که فاجعه بار خواهد بود.

برای درک بهتر موضوع باید به این نکته اشاره کرد که اگر کشوری بیشتر از ۱۷۰۰ متر مکعب به ازای هر نفر در سال آب داشته باشد این کشور از نظر منابع آبی وضعیتی عادی دارد. حال اگر این برآورد علمی را در کنار پیش بینی صورت گرفته در مورد کشورمان بگذاریم ابعاد ماجرا بهتر درک می شود.

میزان مصرف آب شرکت ملی صنایع مس ایران نگران کننده است

 

ایجاد صنایع آب بر در مناطق گرمسیر تؤمور بدخیمی است که می تواند ظرفیتهای موجود برای مقابله با بحران پیش رو را تضعیف کند. میزان مصرف آب شرکت ملی صنایع مس ایران واقع در یکی از گرمترین استانهای کشور یعنی استان کرمان قابل توجه است.

براساس اسناد منتشر شده میزان مصرف آب شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان آبان ماه سال جاری بیش از ۹۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون لیتر(۹۶,۹۸۰,۶۴۱ متر مکعب) نشان می دهد که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به ۱۸۴ میلیارد و ۴۵۷ میلیون لیتر برسد. به عبارت دیگر با در نظر گرفتن استاندارد ۱۷۰۰ متر مکعب آب برای هر نفر این شرکت در ۸ ماهه سال معادل ۵۷ هزار و ۴۷ نفر آب مصرف کرده و اگر برآورد میزان مصرف این شرکت در پایان سال را لحاظ کنیم این مقدار معادل مصرف ۱۰۸ هزار و ۵۰۴ نفر خواهد بود.

 

هرچند که بسیاری از صنایع فلزی از آب پسماند برای تولید استفاده می کنند اما سایر صنایع فعال در استانهای مختلف نیز می توانند با بهره گیری از این مسئله نسبت به تولید اقدام کنند و هرچقدر که میزان دسترسی به آب پسماند برای سایر شرکتها کاهش پیدا کند احتمال استفاده از سایر منابع آبی وجود دارد که با مقدمه ای که در ابتدا گفته شد نتایج آن مشخص است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار