مصوبات جدید شورای عالی بیمه ابلاغ شد

در روزهای گذشته شورای عالی بیمه مکمل آیین‌نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه مستقیم و تعرفه هزینه ارزیابی خسارت (مرتبط با اجرای تبصره ۳۹ قانون بیمه اجباری شخص ثالث) را تصویب کرد.

به گزارش رصد روز، در روزهای گذشته شورای عالی بیمه مکمل آیین‌نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه مستقیم و تعرفه هزینه ارزیابی خسارت (مرتبط با اجرای تبصره ۳۹ قانون بیمه اجباری شخص ثالث) را تصویب کرد.

آیین‌نامه شماره ۹۲.۴ «مکمل آیین‌نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه مستقیم» در چهارصدوپنجاه و ششمین جلسه شورای‌عالی بیمه به تصویب رسید و به شرکت‌های بیمه برای اجرا ابلاغ شد.

شورای عالی بیمه به استناد ماده ۱۷ و در اجرای ۶۸ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، با توجه به اینکه بیمه مرکزی در اجرای ماده (۱۴) آیین نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه مستقیم از متقاضی پروانه کارگزاری بیمه تضمین لازم را دریافت می‌کند، بند ۵ ماده ۳۰ آیین نامه مذکور (میزان و نوع تضمین دریافتی از کارگزار به منظور تامین و تضمین حقوق و مطالبات بیمه بیمه گذاران، بیمه شدگان، سایر اشخاص ذینفع و موسسه بیمه) را حذف کرد.

 

همچنین در راستای اجرای تبصره ۳۹ قانون بیمه اجباری شخص ثالث تعرفه هزینه ارزیابی خسارت از سوی شورای عالی بیمه ابلاغ شد.

شورای عالی بیمه تعرفه هزینه ارزیابی خسارت وارد شده بر شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۱۳۹۵ را ابلاغ کرده است.

در این ابلاغیه تعرفه هزینه ارزیابی خسارت به ازای هر فقره ارزیابی انواع موتورسیکلت برای سال ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیون و دویست و پنجاه هزار ریال، خودرو‌های سواری و بارکش تا کمتر از سه تن به مبلغ یک میلیون و هشتصد و هفتاد و پنج هزار ریال و برای خودرو‌های با تناژ سه تن و بیشتر، اتوکار‌ها و همچنین خودرو‌های دیگر مبلغ دو میلیون و پانصدهزار ریال تعیین شد.

شایان ذکر است این مصوبه شورای عالی بیمه برای اجرا به مدیران عامل شرکت‌های بیمه ابلاغ شده است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط

آخرین اخبار