ممنوعیت ورود موتورسیکلت به این شهر

به گزارش رصد روز، چند سالی می‌شود که سفر به کیش به یک سبک خاص منوط نمی‌شود و با نزدیک شدن به فصل سفر و ایام نوروز شاهد نوعی سفر همچون اقامت در چادر به این جزیره بوده‌ایم که گویا مورد غضب هتل‌داران و صاحبان ارائه خدمات گران به مسافران در ا...

به گزارش رصد روز، چند سالی می‌شود که سفر به کیش به یک سبک خاص منوط نمی‌شود و با نزدیک شدن به فصل سفر و ایام نوروز شاهد نوعی سفر همچون اقامت در چادر به این جزیره بوده‌ایم که گویا مورد غضب هتل‌داران و صاحبان ارائه خدمات گران به مسافران در این جزیزه است.

 ظاهرا مسئولان منطقه آزاد کیش چند سالی می‌شود که برای برگشت جزیره به دوران گذشته خود قوانین خاصی را وضع کرده‌اند، قوانین کوتاه مدتی که جوابگو برای همان دوره کوتاه مدت هم نیست. امسال قرار است سفر خودروهای پیکان و پراید به کیش ممنوع باشد.

مسیح‌اله صفا، رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به اینکه موتورسیکلت به دلیل ایجاد سرو صدا و برهم زدن سبک زندگی بر اساس قانون مناطق آزادحضورش ممنوع است و پلاک نمی‌شود، به جمع آوری ۵ هزار موتورسکلیت توسط پلیس راهور کیش اشاره می‌کند و می‌گوید: «صاحبان این موتورسیکلت‌های توقیفی به دنبال ترخیص آنها هیچگاه نمی‌روند، چرا که هزینه خرید موتورسیکلت جدید، اجاره و منفعت آن کمتر از ترخیص است اما؛ اینکه چرا موتورسیکلت‌ها اجازه وورد پیدا می‌کند به سیاست‌های مسئولان بر می‌شود.از سوی دیگر هزینه استفاده از تاکسی برای افراد شاغل در کیش و کارگران بسیار زیاد است و بسیاری از آنها خواهان استفاده از موتور سیکلت در کیش هستند.»

او ادامه می‌دهد: «به این منظور فقط برای کارگران و آنها با ظرفیت ۲تن و با مشخص شدن ۲مسیر حضور موتورسیکلت‌ها ساماندهی شدند؛همچنین به هتل‌های کیش اجازه داده شده است که دوچرخه داشته و اجاره بدهند که کمتر شاهد حضور و اجاره موتورسیکلت هایی که حضورشان ممنوع است، باشیم.»

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار