موضوع دریافت ۸۹۴ هزار و ۴۴۲ یورو ارز دولتی توسط بیمه سامان چیست؟

طبق جدیدترین فهرستی که بانک مرکزی منتشر کرده اسامی افراد ، سازمانها و شرکتهایی که از تاریخ 21 فروردین ماه 1397 تا تاریخ 13 خرداد ماه 1399 مبادرت به دریافت ارز دولتی کرده اند به بیمه سامان می رسیم. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع ارزهای دولتی که برای صادرات و واردات در اختیار شرکتها و سازمانها گذاشته شده همچنان می تواند محل کارشناسی و بحث باشد. این مسئله از آن جهت دارای اهمیت است که نگاهی به لیست واردات که با ارز دولتی انجام شده به خوبی نشان می دهد که در برخی مواقع متأسفانه با ابهاماتی روبرو هستیم که نشان می دهد که نباید در موضوعاتی ارز دولتی در اخیتر برخی از شرکتها قرار می گرفت و شاهد حیف و میل منابع ارری کشور می شدیم. ارز دولتی واردات یا ارز دولتی صادراتی با توجه به شرایط به وجود آمده در صرافیها و بازار ارز از بیشترین خساسیت برخوردار است که نباید با آن مماشات کرد. در بین سازمانهایی که ارز دولتی واردات کالا و خدمات دریافت کرده اند نام بیمه سامان به چشم می خورد.

دریافت ۸۹۴ هزار و ۴۴۲ یورو ارز دولتی توسط بیمه سامان

طبق جدیدترین فهرستی که بانک مرکزی منتشر کرده اسامی افراد ، سازمانها و شرکتهایی که از تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ تا تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۹ مبادرت به دریافت ارز دولتی کرده اند به بیمه سامان می رسیم.

این شرکت بیمه ای در مجموع ۸۹۴.۴۴۲ یورو ارز دولتی برای واردات کالا و خدمات دریافت کرده که باید دید این ارز در چه زمینه ای از واردات یا خدمات صرف شده است. هرچند که بیمه سامان تنها بیمه ای نیست که اقدام به دریافت چنین ارزی کرده اما صورت مسئله اینجاست که این رقم در کجا مورد استفاده قرار می گیرد. ارزش ریالی ارز دریافتی توسط بیمه سامان به بیش از ۴۰ میلیارد ریال می رسد که البته اگر با نرخ ارز آزاد مورد محاسبه قرار گیرد به رقمی بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال می رسیم که بسیار قابل توجه است. امیدواریم مدیران بیمه سامان که از بیمه های خوشنام در صنعت بیمه کشور است در این باره قائل به شفاف سازی باشند. همینطور از مدیران سازمانهای نظارتی انتظار می رود که درباره ارز صادراتی و ارز واردات همه شرکتها را مکلف به پاسخگویی روشن و شفاف کنند تا دقیقا مشخص شود که ارزهای دریافتی در کجا و چگونه مورد استفاده قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید: 

بانک ایران زمین به روزهای سخت نزدیکتر شد

موضوع عجیب هیئت مدیره مؤسسه اعتباری ملل + سند

پست بانک تردیدها را افزایش داد

تبلیغات ۱۸۲ میلیاردی بانک آینده با زیان ۱۳۲ هزار میلیاردی

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار