موفقیت های فولاد مبارکه تک وجهی نیست

حضور همیشگی فولاد مبارکه در عرصه مسئولیت های اجتماعی این موضوع را روشن می کند که توجه به خصوصی به ایجاد ظرفیت های بزرگ اجتماعی در این مجموعه وجود دارد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نگاهی به دستاوردهای فولاد مبارکه در سال ۹۹ نشان می دهد که تمام پتانسیلهای موجود در این مجموعه تولیدی بکار گرفته شد تا شاهد باشیم اقتصاد کشور به پشتوانه فولاد مبارکه دراوج تحریم ها به سلامت از بزنگاه حساس خود عبور کند و در یکی از استراتژیک ترین محورهای تولید و صادرات کشور اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. اتفاقاتی که بررسی همه جانبه آن نشان می دهد که موفقیت های فولاد مبارکه تک بعدی نبوده و از جهات مختلف قابل پرداختن است.

حضور همیشگی فولاد مبارکه در عرصه مسئولیت های اجتماعی این موضوع را روشن می کند که توجه به خصوصی به ایجاد ظرفیت های بزرگ اجتماعی در این مجموعه وجود دارد. مشارکت فولادیها در پروژه آب رسانی خلیج فارس به اصفهان که می تواند جدا از دستاوردهای ارزی و ریالی برای کشور زمینه ساز احیای و جان تازه زاینده رود باشد از مواردیست که فولادیها با مشارکت قابل توجه ۲۸ درصدی آن را اجرایی کردند. ورزشگاه نقش جهان اصفهان بعد از ۳۰ سال با مشارکت و حمایت فولاد مبارکه دوباره در مسیر سازندگی قرار گرفت تا در آینده ای نزدیک شاهد ساخت مجموعه ۷۵ هزار نفری در حد استانداردهای جهانی باشیم. مجموعه ای که با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به حال خودش رها شده بود که این موضوع نیز می تواند برای کشور آورده های خوبی جهت میزبانی بازیهای مهم فوتبال و سایر رشته ها مانند دوچرخه سواری باشد.

توجه قابل تأمل فولاد مبارکه به منابع انسانی را باید مهمترین دستاورد این مجموعه دانست زیرا به لطف این ساختار منسجم شاهد جابجایی رکوردهای قابل توجهی در این مجموعه بودیم. موضوعی که علاوه بر آورده های قابل تحسین برای فولاد مبارکه برای اقتصاد کشور نیز با توجه به نتایج آن بسیار حائز اهمیت است.

ثبت رکوردهای پیاپی توسط فولاد مبارکه اصفهان باعث شد تا لنجانی نماینده شهرستان لنجان این مجتمع تولیدی و صنعتی را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی بداند که البته نگاهی به سه رکورد اخیر فولاد مبارکه در حوزه فولاد محیط شیرین ، فولاد محیط ترش و واحدگاززدایی این موضوع را اثبات می کند هرچند که اینها هم تنها بخشی از ادامه دستاوردهای قابل توجه فولاد مبارکه در سال ۹۹ بود. افزایش تولید فولاد محیط شیرین به ۳۰۳ هزار تن در سال سال قبل که رشد ۲.۷ برابری را نسبت به سال ۹۷ نشان می دهد تنها با اراده فولادین در اوج کرونا و تحریم امکان پذیر بود. فولاد محیط ترش نیز در سال ۹۷ در تولید آزمایشی ۳ هزار تن تولید شده بود در سال ۹۹ با ۹.۰۶۶ درصد افزایش به ۲۷۵ هزار تن رسید. واحد گاززدایی فولاد نیز در اسفندماه با تولید ۸۰۰ هزار تن یک رکورد تاریخی را از ابتدای شروع به کار ثبت کرد.

بدون شک حضور میدانی گسترده در عرصه مسئولیت های اجتماعی و ثبت رکوردهای متنوع تولیدی نشان می دهد که هیچ یک از موفقیت های فولاد مبارکه تک وجهی نیست و عوامل شکل دهنده آن به شکا قابل توجهی به صورت زنجیروار بهم متصل هستند. در گزارشات بعدی از این موفقیتها بیشتر خواهیم گفت.

 

مطالب مرتبط