میوه شب عید گران نمی شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وعده داد قیمت مرغ متعادل شود، میوه گران نشود و از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان صمت استان تهران، اتحادیه باغداران دماوند و اتحادیه بارفروشان تهران با حداقل سود و از طریق شبکه‌ای توزیع و اعضاء ا...

به گزارش رصد روز، یدالله صادقی درباره مسائل مطرح شده در جلسه تنظیم بازار استان تهران، گفت: به منظور کوتاه کردن دست واسطه‌ها در عرضه میوه ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌ای بین سازمان صمت استان تهران، اتحادیه باغداران دماوند و اتحادیه بارفروشان تهران منعقد شد که در آن مقرر شد اتحادیه باغداران، سیب باغداران را با حداقل سود و اتحادیه بارفروشان و فروشندگان میوه و سبزی نیز محصولات خود را از طریق شبکه‌ای توزیع و اعضاء اتحادیه به صورت مستقیم توزیع بین مردم توزیع کنند.

وی با بیان اینکه براساس توافقات انجام شده واحدهای صنفی منتخب به عرضه سیب درختی با حداقل سود و تحت نظارت اتحادیه و بازرسان سازمان صمت اقدام می‌کنند، اظهار کرد: برای تنظیم بازار میوه و مرکبات ایام پایانی سال براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار دراستان تهران بالغ بر ۴۰ هزار تن پرتقال و سیب نیز با قیمت های مصوب آماده توزیع است.

این مقام مسئول همچنین از تشدید فعالیت گشت‌های نظارت و بازرسی برای تنظیم بازار میوه و سایر کالاهای اساسی خبر داد و با بیان اینکه میزان ذخیره سازی و موجودی پرتقال و سیب در انبارها و سردخانه ها به مقداری کافی صورت گرفته، تصریح کرد: افزایشی در قیمت میوه نخواهیم داشت.

اجرای شیوه تامین قراردادی مرغ

رئیس سازمان صمت تهران در ادامه اعلام کرد که شیوه تامین قراردادی مرغ در تهران اجرایی می‌شود و گفت: در شیوه تامین قراردادی مرغ، دو تا سه زنجیره تولید وظیفه تامین مرغ تهران را عهده دار شده و نهاده‌های مورد نیاز آنها را تامین می‌کنند. در کنار این روش، افزایش توزیع مرغ منجمد و نظارت و بازرسی، منجر به متعادل شدن قیمت مرغ می‌شود.

صادقی همچنین تولید روغن خانوار در بهمن ماه را ۳۲ هزار تن عنوان کرد و گفت: تقاضا برای خرید روغن طی روزهای گذشته افزایش یافته و کمبود کالا براساس تقاضای کاذب بازار است.

در هفته‌های گذشته قیمت هر کیلو گوشت مرغ به حدود ۳۰ هزار تومان و هر شانه تخم مرغ به بیش از ۴۰ هزار تومان هم رسید. این در حالی است که نرخ مصوب هر کیلو مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ و هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است. مسئولان وزارت صمت علت گرانی مرغ و تخم مرغ را کمبود عرضه عنوان می‌کنند که مسئولیت آن متوجه وزارت جهاد کشاورزی است. برای مثال اخیرا عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفته که روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ گرم وارد میدان اصلی تهران می‌شود و در برخی روزها این رقم به ۷۰۰ تن هم می‌رسد، بازار تهران روزانه به۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ نیاز دارد.

گرانی میوه نیز در هفته‌های اخیر و آستانه شب عید انتقاداتی به همراه داشته که در نهایت مقرر شد میوه‌های ذخیره شده توزیع شود.

در زمینه روغن نیز، اخیرا فروش روغن جامد با کارت ملی خبرساز شده و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همچنان تامین روغن جامد در بازار با مشکل مواجه است.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار