نارضایتی مشاوران املاک از شرایط حاکم بر اتحادیه املاک/ ثبت نام ۱۰۰ نفر برای عضویت در هیئت مدیره

کارشناس مسکن با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۰۰ نفر برای عضویت در هیئت مدیره اتحادیه املاک گفت: مشاوران املاک از شرایط حاکم بر اتحادیه ناراضی هستند.

به گزارش رصد روز، کارشناس مسکن با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۰۰ نفر برای عضویت در هیئت مدیره اتحادیه املاک گفت: مشاوران املاک از شرایط حاکم بر اتحادیه ناراضی هستند.

مهدی محرمی شام‌اسبی اظهار کرد: وفق مفاد تبصره ۳ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی، انتخابات اتحادیه‌ها در دور اول با حضور حداقل یک‌سوم اعضاء و در صورت عدم‌دستیابی به حد نصاب مذکور، در دور دوم با حضور حداقل یک‌چهارم اعضاء رسمیت می‌یابد.

وی ادامه داد: وجود بیش از ۱۰۰ کاندیدای هیات مدیره و عضو صنفی  و اطلاع رسانی مشدد توسط شبکه های مجازی و نیز حمایت رئیس اتحادیه املاک از برخی کاندیداها و حضور در مراسم و همایش های تبلیغاتی بعضی از گروه‌های انتخاباتی، نوید برگزاری یک انتخابات پرشور را می‌داد.

وی در عین حال افزود:‌ این در حالی بود که علی‌رغم تمدید زمان انتخابات در دو مرحله، انتخابات به دور دوم رفت و در دور دوم نیاز به حضور یک چهارم اعضا است.

کارشناس مسکن با تشریح دلایل به حد نصاب نرسیدن  انتخابات اتحادیه املاک، گفت:‌ یکی از موارد قرارگیری محل انتخابات در مرکز شهر است که همواره از ترافیک نسبی برخوردار بود و دسترسی را با مشکل مواجه می‌کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی نامناسب رای دهندگان برای مراجعه به محل اخذ آراء به گونه‌ای که برخی شرکت کنندگان بعد از مدتی در صف ماندن از رای دادن منصرف شده و به محل کار خود برگشتند.

وی با اشاره به این‌که انتخابات نباید در روز کاری و وسط هفته برگزار می‌شد، تصریح کرد: یکی دیگر از موارد، نارضایتی نسبی اعضای اتحادیه مشاوران املاک از شرایط حاکم بر اتحادیه به ویژه در حمایت اتحادیه از اعضا در مقوله نرخ حق الزحمه و مالیات بر ارزش افزوده نیز یکی دیگر از دلایل مشارکت پایین در انتخابات است.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یادآور شد: تبصره ۶ ماده ۲۲ قانون نظام صنفی در انتخابات رعایت نشد.

به گزارش تسنیم در زمان حاضر اتحادیه املاک حدود ۱۲ هزار عضو دارای مجوز دارد و برای دور دوم انتخابات هیئت مدیره این باید حدود ۳۰۰۰ نفر در آن شرکت کنند. دو روز قبل یعنی ۷ شهریور و پس از تبلیغات عجیب و غریب و صرف هزینه‌های بالا انتخابات هیئت مدیره اتحادیه املاک برگزار شد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مهدی

پاسخ دادن

۱۷ اسفند ۱۴۰۱


آفرین به این گزارش بی طرفانه البته رای بدیم که یه عده مثل دور قبل بچاپن ملت رو و برن؟ کاندیدی که چند صد میلیون هزینه میکنه برای 4 سال حقوق معمولی نشونه چیه؟

آخرین اخبار