با سکانداری علیرضا قیطاسی؛

نتایج امیدبخش بانک دی در پیاده سازی برنامه تحول

برنامه تحول در بانک دی با جدیت قابل ملاحظه ای در حال انجام است و بررسی اقدامات صورت گرفته حاکی از فروش اموال مازاد، نقل و انتقال دارایی ها و وصول مطالبات از شرکتهای تابعه و زیرمجموعه است که نتایج خوبی برای بانک به همراه داشت.

به گزارش اختصاصی رصد روز،برنامه تحول شبکه بانکی که از حدود یکسال پیش در دستور کار قرار گرفت برخی بانکهای کشور را مکلف کرد تا در راستای ترمیم ارکان مالی خود از همه ظرفیتهای موجود استفاده کنند. این برنامه که در جهت بهبود ساختار اقتصادی بانکهای کشور، تعدیل کفایت سرمایه، افزایش قدرت پرداخت تسهیلات و اثرگذاری بیشتر شعب بانکی در حال اجراست سبب خواهد شد تا بانکهایی که در شرایط زیان به سر می برند با استفاده از اختیارات موجود نسبت به وصول مطالبات و فروش اموال مازاد با قدرت بیشتری عمل کنند. در همین راستا در چند وقت گذشته شاهد تحولات خوبی در نظام بانکی کشور هستیم که نتایجآن می تواند سهامداران خرد را منتفع کند.

گامهای مؤثر بانک دی برای رهایی از زیان

بانک دی از جمله بانکهای کشورست که در راستای پیاده سازی برنامه تحول اقدامات مؤثری را انجام داده و نتایج امیدبخشی را به دست آورده که اثرات برخی از این اقدامات در صورتهای مالی پایان سال قابل مشاهده خواهد بود.

وصول بخشی از مطالبات از گروه مالی و اقتصادی دی به ارزش ۱۲ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال از طریق تملیک اموال غیرمنقول یکی از مهمترین گامهایی بود که توسط مدیریت بانک دی صورت گرفت که ایجاد ارزش افزوده از طریق این اموال می تواند پشتوانه خوبی برای بانک دی در آینده باشد.

برگزاری چند مرحله مزایده به جهت فروش اموال مازاد و اجرای قانون رفع موانع رقابت پذیر از دیگر کارهای صورت گرفته در این بانک برای بهبود ساختار مالی بود. گفتنیست سود شناسایی شده از این طریق در گزارش حسابرسی که در دسترس عموم قرار خواهد گرفت انعکاس پیدا می کند.

یکی از مهمترین اقدامات بانک دی در چند وقت اخیر را باید در نقل و انتقال دارایی های ثابت دید. معاوضه ملک کوهستان پارک شادی مشهد که از سال ۹۶ تا کنون ۱۲ مزایده برای واگذاری آن صورت گرفته و به دلایلی مانند مقیاس بزرگ، نوع کاربری و حجم سرمایه گذاری بدون متقاضی مانده بود با اتخاذ سیاستی ویژه از سوی بانک و بنیاد شهید با املاک سهل المعامله تری در حال انجام است که می تواند سود قابل ملاحظه را برای بانک به همراه داشته باشد.

لازم به ذکرست بانک دی درپایان ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ موفق به تحقق ۲۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال درآمد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار