نتایج قابل توجه حضور بانک تجارت در حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

بانک تجارت با حضور مؤثر و حمایت قابل توجه در ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اثرات قابل توجهی ایجاد کرده که بالندگی ویژه ای را در این بخش شاهد هستیم  به گزارش اختصاصی رصد روز، لزوم حمایت از ساخت داخل به واسطه شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و تنگ شد...

بانک تجارت با حضور مؤثر و حمایت قابل توجه در ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اثرات قابل توجهی ایجاد کرده که بالندگی ویژه ای را در این بخش شاهد هستیم 

به گزارش اختصاصی رصد روز، لزوم حمایت از ساخت داخل به واسطه شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و تنگ شدن دایره ناجوانمردانه تحریمها در سالهای گذشته از مهمترین برنامه های کشور جهت پیشبرد اهداف تولیدی است. مهمترین وجه ماجرا که تأثیرگذاری توجه به ساخت داخل را عیان می کند نامگذاری سالهای اخیر به نام تولید توسط رهبر انقلاب است که علیرغم این موضوع هنوز کاری که باید در بسیاری از سازمانها صورت نگرفته در حالیکه تحقق بی چون و چرای برنامه های توسعه و سند چشم انداز نیاز به بسیج همگانی ارگانها و سازمانهای مختلف دارد. به عبارت دیگر اگر هر سازمانی در هر لایه ای وظایف ذاتی خود را در این باره انجام دهد هرگز نباید نگران مسائلی بود که در خارج از مرزها در حال اتفاق افتادن است چرا که ظرفیت های داخلی به خوبی در حال انجام وظیفه هستند و حتی برخی از نهادها می توانند جدا از وظایف ذاتی خود حسب منابعی که در اختیار دارند به حمایت از سایر شرکتها و واحدهای تولیدی اقدام کنند.

اثرات حضور بانک تجارت در صنعت پتروشیمی

بدون شک یکی از مهمترین بخشهایی که می تواند در مسیر حمایت از ساخت داخل نقش قابل توجهی ایفا کند شبکه بانکی است که در این باره باید گفت بانک تجارت در چندسال گذشته سرآمد حمایت از ساخت داخل بود. تسهیلات و حمایتهای بانک تجارت در حوزه صنعت، حمایت از شرکتهای دانش بنیان، پوشش قابل توجه اصناف و… همگی بخشی از رویکردهای این بانک در حمایت از ساخت و تولید داخل بود.

جدا از مسئله تسهیلات که در چندسال گذشته بانک تجارت با در نظر گرفتن اعتبار و خوش حسابی بخشهای صنعتی پرداخت کرده سار حمایتهای این بانک از واحدهای تجاری و تولیدی در قالب مسئولیت های اجتماعی قابل ذکرست. شاید به دلیل همین حمایتهاست که هرجا در صنعت اسمی از بانک تجارت شنیده می شود مترداف حامی بزرگ صنعت نفت، گاز و پتروشیمی قرار می گیرد. حضور فعالانه این بانک در چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی و عقد چندین تفاهنمامه در این باره از دستاوردهای حضور بانک تجارت در این نمایشگاه بود.

حمایت گسترده بانک تجارت از شرکتهای دانش بنیان که یکی از محورهای سیاست اصلی کشور در سال ۱۴۰۱ بود در قالب تسهیلات بانکی موجب شد تا بسیاری از شرکتهای دانش بنیان با حضور این بانک فرصت بهتری برای معرفی و تولید محصولات خود داشته باشند.

پرداخت ۱۳۳ هزار میلیارد تسهبلات به ۱۲۷۸ طرح اقتصای دانش بنیان در این بانک نشان از نگاه راهبردی یکی از معتبرترین بانکهای خصوصی کشور در این باره دارد.

بانک تجارت در نه ماهه سال جاری بیش از ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت که سهم شرکتهای پتروشیمی و دانش بنیان در این باره کاملاً پر رنگ است. از طرف دیگر مدیران این بانک جدا از حمایتهای تسهیلاتی در قالب عقود متفاوت از صنعت پتروشیمی با حضور فعال در بخش سرمایه گذاری اهداف کلانی را پیش بردند.

بنا به گزارشات مالی ۶ ماهه سال جاری بانک تجارت در بخش صنایع پتروشیمی، شیمیایی و فرآورده های نفتی بیش از ۱۲۵ هزار و ۵۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و و نام شرکتهای فعال زیادی در سید پرتفوی سرمایه گذاری بانک تجارت به چشم میخورد.

بانک تجارت همچنین با سهامداری در شرکتهای پالایشگاهی مانند نفت بندرعباس، نفت اصفهان و نفت تبریز اثر قابل توجهی بر بر میزان پیشبرد طرحهای تولیدی و صنعتی در این بخش داشته که باید این حضور پر رنگ در درک درست مدیران بانک تجارت از شرایط فعلی و حساسیت های آن دانست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار