نسخه فوری برای درمان گوش درد کودکتان در خانه

همه گوش درد های کودکان عفونی نیستند و نیازی به مراقبت های پزشکی و آنتی بیوتیک ندارند و اغلب آنها با نسخه های خانگی درمان می شوند.

به گزارش رصد روز، وقتی کودک در طول شب، به دلیل گوش درد از خواب بیدار میشود، والدین معمولا در پیدا کردن و آرام کردن درد ناکام میمانند، زمانی که این اتفاق رخ دهد، میتوانید از چند روش برای کاهش درد تا صبح استفاده کنید، تا به دکتر مراجعه کنید ، روش هایی که با بیان علل اصلی درد گوش در کودکان در ادامه به انها خواهیم پرداخت.

علل درد گوش در شب

  • عفونت گوش میانی
  • گوش شناگران
  • سرماخوردگی – بدون عفونت گوش
  • درد ناشی از یک منطقه دیگر، مانند دندان آلوده یا گلودرد

علل گوش درد در کودکان

چه زمانی برای گوش درد کودک باید به پزشک مراجعه کنیم؟

درد گوش یکی از افراد خانواده، موجب بی خوابی همه میشود با این وجود، تمام درد های گوش به مراقبت فوری پزشکی نیاز ندارند ؛ از آنتی بیوتیک ها برای فرزند خود استفاده نکنید ،تا زمانی که توسط یک پزشک معاینه شود. درد گوش همیشه از عفونت نیست و آنتی بیوتیک های غیر ضروری، می تواند مشکل را بدتر کنند.

شما باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید، یا فرزندتان را به اتاق اورژانس ببرید، اگر:

  1. سابقه آسیب زدن به گوش میانی وجود داشت باشد :کودک شما همان روز چیزی را در گوش خود فرو کرده باشد.
  2. کودک از گرفتگی گردن شکایت کند و نتواند چانه و سینه اش را لمس کند:این نشانه ای از مننژیت است.
  3. شما متوجه قرمزی، تورم یا حساسیت پوست و استخوان های پشت گوش شوید.
  4. فرزند شما دارای درجه حرارت ۱۰۴ درجه فارنهایت است، که پایین هم نمی آید و حتی با تیلنول کنترل نمی شود.
  5. درد گوش کودک شما ،ثابت است و آنها بسیار درد میکشند و یا می توانید بگویید چیزی به طور جدی اشتباه است.

گوش درد کودک

روش های ساده برای درمان و تسکین گوش درد شبانه کودک

  • برای کمک به فرزندتان در طول شب، تا زمانی که بتوانید با پزشک خود تماس بگیرید، چندین کار را می توانید انجام دهید، از جمله:
  • از داروهای ضد درد، مثل استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید.
  • گوش کودک را گرم نگه دارید و ببینید در کاهش درد تاثیری دارد. شما می توانید این کار را با یک دستمال گرم و یا با استفاده از یک پد گرم انجام دهید هنگام استفاده از پد گرم، کودک خود را کنترل کنید.
  • کودک را به پهلو و به سمت گوشی که درد نمیکند بخوابانید.
  • کودک خود را مجبور کنید، تا مقدار زیادی مایعات بنوشد یا به او آدامس بدهید تا بجود، ممکن است لوله Eustachian را باز کند و مایع اضافی را از گوش میانی بیرون بیاورد.
  • برای درمان سریع و طبیعی گوش درد با سیر روغن گوش کودکان آماده کنید

گوش درد کودکان و درمان

درمان سریع گوش درد کودک با سیر

عناصر:

۵ عدد سیرخرد شده

۴ اونس(۱/۲ فنجان) روغن زیتون با کیفیت خوب

۲۰ قطره روغن اسانس اکالیپتوس

روش تهیه:

سیر و روغن زیتون را در یک سینی کوچک، روی حرارت کم به مدت ۸ ساعت قرار دهید. قطعات سیر را به خوبی فشار دهید تا روغن از آنها خارج شود .روغن اسانس اکالیپتوس را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. و در یک بطری ذخیره کنید.

برای استفاده:قطره چکان را ۱ دقیقه بر روی بخار آب قرار دهید (برای گرم شدن ). سریع آن را خشک کنید (برای حفظ حرارت) و ۲ قطره از مایع را در هر دو گوش بریزید، هر نیم ساعت به مدت ۲ تا ۷ روز استفاده کنید. همانطور که در بالای پست ذکر شده، هرگز مایع را کامل در گوش نریزید، شاید پرده گوش پاره باشد.

علت گوش درد شبانه

۸ درمان خانگی برای درد گوش کودکان 

۱. کمپرس آب گرم:

در اسرع وقت، بر روی گوش اعمال شود تا درد را آرام کند. گرما، باعث کاهش درد و حتی جلوگیری از ضایعات میکروارگانیسم ها می شود.

دستمال تمیز را در آب خیس کنید، آب اضافی را بگیرید و دستمال را روی گوش دردناک تا ۵ دقیقه قرار دهید.

۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس فرآیند را در صورت نیاز تکرار کنید. به جای آن، یک بطری آب گرم یا پد گرم بر روی گوش را میتوانید فشار دهید.

یکی دیگر از گزینه ها این است که ۱ فنجان نمک را در اجاق گاز یا مایکروویو بگذارید، نمک گرم را بر روی یک تکه پارچه قرار دهید، آن را بسته بندی کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی گوش قرار دهید.

توجه:کمپرس آب گرم شاید برای کودک آزار دهنده باشد.

 گوش درد کودک دو ساله

۲.کمپرس آب سرد:

درست مثل کمپرس آب گرم، می توانید درد گوش کودک را در خانه با کمپرس سرد نیز درمان کنید. دمای سرد، اعصاب اطراف گوش را بی حس میکند، که به نوبه خود درد را کاهش می دهد.

همانند روش قبل پیش روید؛ از دستمال تمیز استفاده کنید ،آن را خیس کنید و برای ۲۰ دقیقه بر روی گوش بگذارید. میتوانید از تکه های یخ نیز استفاده و آن ها را بر روی دستمال قرار دهید.

گوش درد کودکان زیر 1 سال

۳. شیر پستان: 

شیر پستان ،دارای آنتی بادی های طبیعی است که می تواند به سرعت روند بهبودی هر گونه عفونت گوش کمک کند.

طبق مطالعه سال ۲۰۱۶ منتشر شده در Pediatrics ثابت شده که میزان ابتلا به عفونت گوش در کودکان یک ساله به دلیل شیردهی کاهش یافته است.

همچنین واکسیناسیون و کاهش میزان سیگار کشیدن، نقش کلیدی را ایفا می کند. این مطالعه به وضوح نشان می دهد که تغذیه با شیر مادر ،یک گزینه مناسب برای محافظت از نوزاد شما در برابر گوش درد است.

علاوه بر تغذیه با شیر مادر، شما می توانید چند قطره شیر پستان را به گوش آسیب دیده با استفاده از قطره چکان برای کاهش درد استفاده کنید. تکرار هر چند ساعت در صورت نیاز است.

گوش درد کودکان طب سنتی

۴. روغن زیتون:اگر نشانه ای از پارگی و زخم در گوش کودک وجود نداشته باشد، روغن زیتون یک درمان خوب است. روغن به عنوان یک روان کننده عمل می کند و به عفونت گوش کمک می کند. مقدار کمی روغن زیتون را گرم کنید.

سر فرزند خود را به سمت بالا بکشید و با یک قطره چکان ۳ تا ۵ قطره در گوش آسیب دیده بچکانید. برای جلوگیری از نشت روغن، یک توپ پنبه ای در گوش قرار دهید.

این کار را ۱ یا ۲ بار در روز انجام دهید.

درمان گیاهی گوش درد

۵. درمان کایروپراکتیک:این یکی دیگر از درمان های موثر برای مقابله با درد ناشی از عفونت گوش در نوزادان و کودکان است.اعصاب بالایی گردن ، سلامت و عملکرد گوش داخلی و بافت اطراف آن را تحت تاثیر قرار می دهد.گاه ناسازگاری های ستون فقرات، می تواند موجب حساسیت نسبت به یک عفونت شود.

۶.موقعیت خواب:

موقعیت خواب فرزند شما ،می تواند درد گوش را تشدید یا کاهش دهد. گاه ،خوابیدن ممکن است احساس فشار و درد در گوش آلوده را بدتر کند. از این رو، توصیه می شود موقعیت خواب را تغییر دهید.

برای بچه های بزرگتر، یک بالش اضافی زیر سر قرار دهید و آنها را تشویق کنید ،که به سمت گوشی که درد نمیکند بخوابند.

خواب در طرف آسیب دیده، درد ناشی از عفونت گوش را تشدید می کند. برای بچه های کوچکتر، با قرار دادن یک بالش یا دو، زیر تشک سر او را بالا بیاورید.

گوش درد

۷. دستگاه بخار:اگر درد گوش کودک شما به علت عفونت تنفسی یا سرما خوردگی باشد، استفاده از دستگاه بخار در اتاق کودک بسیار مفید است.تنفس در هوای مرطوب، باعث کاهش درد، و کاهش تورم لوله تنفسی و کاهش فشار سرفه می شود.

بخار گرم، یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن درد گوش در کودکان به دلیل احتقان یا عفونت سینوسی، استنشاق بخار است.

برای نوزادان و کودکان کوچک، دوش آب داغ را باز کنید و درب را ببندید تا حمام کند. همراه با کودک خود در حمام بخار بمانید و اجازه دهید کودک برای حداقل ۳۰ دقیقه در حمام بماند.

برای بچه های بزرگتر، از یک کاسه بزرگ پر از آب گرم استفاده کنید و تا بخار گرم را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استنشاق کنند . تکرار ۱ یا ۲ بار در روز جایز است.

درمان گیاهی گوش درد کودک

۸ . مکیدن یا جویدن:

یکی از دلایل اصلی درد گوش در نوزادان و کودکان تغییر در فشار هوا است که اغلب می تواند در هنگام سفر با هواپیما یا رانندگی در ارتفاعات بالاتر رخ دهد.

برای نوزادانی که تحت مراقبت هستند ،میتوانید از بطری شیر یا پستانک استفاده کنید.بچه های بزرگتر می توانند، آب نبات بمکند یا سرفه کنند.

بچه های بالای ۴ سال می توانند آدامس بجوند ،تا گوششان باز شود.

علل گوش درد

نکات اضافی:

  • به کودک خود داروی ضد درد، مانند استامینوفن یا ایبوپروفن، برای کاهش درد گوش بدهید.
  • با این حال، ابتدا با پزشک مشورت کنید.
  • از مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید، زیرا ممکن است به عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک منجر شود.
  • شما ،همچنین می توانید طب سوزنی را برای مقابله با درد گوش استفاده کنید.
  • پس از حمام کودک، از یک خشک کن، برای خشک کردن گوش استفاده کنید، تا از ورود آب به داخل گوش اجتناب شود.
  • اگر کودک از شیشه شیر تغذیه میکند، نوزاد را در موقعیت نیمه راست نگه دارید، تا از بازگشت دوباره پروتئین به لوله Eustachian جلوگیری شود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط