نشست فوری شورای‌عالی کار برای افزایش حقوق کارگران

کارگران می‌پرسند چرا نشست فوری شورای‌عالی کار برای ترمیم مزد برگزار نشد. به گزارش رصد روز،در تنها نشست شورای‌عالی کار که بعد از انتخاب وزیر جدید کار برگزار شد، گفت‌وگوی زیادی بر سر ترمیم مزد و رفع بحران معیشت کارگران صورت نگرفت اما بعد از...

کارگران می‌پرسند چرا نشست فوری شورای‌عالی کار برای ترمیم مزد برگزار نشد.

به گزارش رصد روز،در تنها نشست شورای‌عالی کار که بعد از انتخاب وزیر جدید کار برگزار شد، گفت‌وگوی زیادی بر سر ترمیم مزد و رفع بحران معیشت کارگران صورت نگرفت اما بعد از پایان آن جلسه، نمایندگان کارگری از احتمال برگزاری یک نشست فوری برای این موضوع خبر دادند؛ حالا نزدیک یک ماه از آن نشست گذشته و کارگران می‌پرسند چرا نشست فوری برای رسیدگی به بحران معیشت کارگران برگزار نشده است؟

طبق ماده ۱۶۸ قانون کار، باید حداقل ماهی یکبار جلسات شورای‌عالی کار برگزار شود؛ قبل از آبان ماه، چندماه فترت طولانی در این زمینه داشتیم و به دلیل اداره شدن وزارت کار با سرپرست، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه ماه‌ها به تعویق افتاد؛ با این حال، موضوع نشست آبان ماه، افزایش دستمزد و ترمیم وضعیت معاش کارگران نبود.

پیگیری‌های ما نشان می‌دهد به احتمال زیاد دوشنبه هفته آینده یک نشست شورای‌عالی کار برگزار خواهد شد البته هنوز دعوتنامه‌های رسمی این نشست صادر نشده است؛ با توجه به اینکه پاییز رو به خاتمه است، سوال کارگران این است که آیا نشست احتمالی هفته آینده به ترمیم مزد ۱۴۰۱ خواهد پرداخت یا باز مثل هر سال سراغ گفت‌وگو برای دستمزد سال بعد می‌روند؟

مروتی (یک بازنشسته کارگری) در این رابطه می‌گوید: حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته برای نیمه‌ی دوم سال ترمیم شد؛ این اتفاق باید برای کارگران نیز بیفتد؛ مشخص نیست چرا نشست فوری شورای‌عالی کار برای افزایش حداقل دستمزد برگزار نشد و چرا این ضرورت را جدی نمی‌گیرند؟

او از نمایندگان کارگری درخواست می‌کند با جدیت وارد این مسئله بشوند و از دولتی‌ها بخواهند فکری برای ترمیم مزد بکنند.

همه‌ی اینها در حالیست که کمیته‌ی دستمزد ذیل شورای‌عالی کار نیز که کار محاسبات سبد معیشت خانوار را برعهده دارد، در امسال هیچ فعالیتی نداشته و هنوز آغاز به کار نکرده است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط