نقاط ضعف ام وی ام x22 پرو اتوماتیک

ام وی ام X22 پرو به‌عنوان یکی از شاسی بلندهای چینی پرفروش بازار ایران محسوب می‌شود. از این رو قصد داریم شما را با نقاط ضعف ام وی ام x22 پرو اتوماتیک آشنا کنیم.ام وی ام ایکس ۲۲ یکی از محصولات نسبتا ارزان‌قیمت و البته پرطرفدار شرکت مدیران خ...

ام وی ام X22 پرو به‌عنوان یکی از شاسی بلندهای چینی پرفروش بازار ایران محسوب می‌شود. از این رو قصد داریم شما را با نقاط ضعف ام وی ام x22 پرو اتوماتیک آشنا کنیم.ام وی ام ایکس ۲۲ یکی از محصولات نسبتا ارزان‌قیمت و البته پرطرفدار شرکت مدیران خودرو است.

به گزارش رصد روز،  ام وی ام ایکس ۲۲ یکی از محصولات نسبتا ارزان‌قیمت و البته پرطرفدار شرکت مدیران خودرو است که با وجود خوبی‌های زیاد، عیب‌هایی هم دارد و ما در این مقاله تصمیم داریم تا نگاهی به نکته‌های منفی این کراس اوور چینی بیندازیم.

نقاط ضعف ام وی ام x22 پرو اتوماتیک

  1. قدرت موتور به شدت معمولی

قدرت موتور به شدت معمولی

امروزه اگر درپوش محفظه موتور هرکدام از کراس اوورهای چینی را بالا بدهید، به احتمال قوی موتوری با حداقل توان خروجی ۱۴۰-۱۵۰ اسب بخار مقابل شما ظاهر می‌شود، اما ام وی ام ایکس ۲۲ به خود زحمت نداده تا از یک موتور قوی‌تر استفاده کند و تنها به ۱۰۵ اسب بخار قدرت به اضافه ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور کفایت کرده است. درنتیجه از نظر شتابگیری و همچنین کشش در سربالایی‌ها خیلی چابک و پرقدرت عمل نمی‌کند. البته که در رانندگی‌های عادی و روزمره، به‌خصوص در حوزه مصارف خانوادگی انتقاد زیادی به توان موتور x22 وارد نیست اما با این وجود هیجان و جسارت چندانی هم در عملکرد فنی این خودرو احساس نمی‌شود. به خصوص هنگام سبقت‌گیری در مسیرهای شیب‌دار و سربالایی‌ها، ضعف‌های فنی ایکس ۲۲ بیشتر از سایر مواقع خود را نشان خواهند داد.

با این تفسیر متاسفانه باید توان فنی نسبتا کم پیشرانه این خودرو خصوصا در نمونه‌های اتوماتیک را به‌عنوان یکی از معایب ام وی ام x22 در کارنامه فنی کوچک‌ترین کراس اوور مدیران خودرو ثبت کنیم.

در زمان عرضه این خودرو، برخی با نگاه به حجم موتور، تصور ضعیف بودن موتور این خودرو را داشتند و همین مسئله به‌عنوان یکی از معایب X22 پرو مطرح شد.

  1. سواری نسبتا خشک

معایب ام وی ام x22

اصولا کراس اوورها به‌منظور کاهش حرکات عرضی بدنه و مهار اتاق خودرو حین عبور از پیچ‌ها، از سیستم فنربندی نسبتا خشک‌تری نسبت به خودروهای سدان برخوردار هستند تا تعادل خودرو در این مواقع به‌خوبی حفظ شود. با این حال سازندگان تلاش دارند تا با استفاده از تکنیک‌های جدید، میزان خشکی سواری این خودروها را به حداقل برسانند و آسایش بیشتری برای سرنشینان به وجود بیاورند.

اما mvm x22 سعادت چندانی در این زمینه نداشته و به خصوص در ردیف عقب کوبش‌های زیادی از سیستم تعلیق به سرنشینان منتقل می‌کند. بنابراین نباید انتظار سواری نرم از این کراس اوور کوچک را داشته باشید و احتمالا در مسافرت‌های طولانی یا هنگام عبور از مسیرهای پردست‌انداز، خیلی از سواری با این خودرو لذت نخواهید برد. بنابراین باید سواری خشک و تنظیمات سفت سیستم تعلیق را از معایب ام وی ام X22 بدانیم.

 

  1. فضای نسبتا تنگ اتاق

فضای نسبتا تنگ اتاق

در ادامه مقاله ” معایب ام وی ام  x22؛ چرا ایکس ۲۲ نخریم؟ ” به یک نقطه‌ضعف دیگر این خودرو یعنی فضای نسبتا تنگ اتاق آن می‌رسیم.

اگر به دنبال خرید یک کراس اوور جادار با فضای وسیع کابین و صندوق عقب بزرگ هستید، ام وی ام ایکس ۲۲ نباشید گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود؛ چون که کابین این خودرو به خصوص در ردیف دوم جای زیادی ندارد و از نظر فضای پا و زانوها و سر، محدودیت‌های نسبتا زیادی را برای سرنشینان به‌ویژه افراد بلندقد ایجاد می‌کند. همچنین صندوق عقب این خودرو فقط حدود ۴۲۰ لیتر فضا به اسباب و وسایل کاربران خود اختصاص داده که گرچه در مقایسه با خودروهای سدان و هاچبک، گنجایش نسبتا مناسبی به نظر می‌رسد اما در برابر کراس اوورهای بزرگتر حرفی برای گفتن ندارد و فضای آن چندان گسترده به حساب نمی‌آید.

  1. گرانی نسبی لوازم بدنه

گرانی نسبی لوازم بدنه

با اینکه MVM X22 به‌عنوان یک کراس اوور تقریبا اقتصادی در بازار ایران حضور دارد، اما لوازم بدنه آن نسبت به محصولات هم‌رده داخلی بسیار گران‌تر بوده و این مسئله موجب انتقاد برخی صاحبان این خودرو شده‌است. بنابراین بهتر است پیش از خرید ام وی ام  x22 نگاهی هم به قیمت لوازم بدنه آن بیندازید تا خدای‌نکرده بعد از وقوع تصادف، از دیدن قیمت آینه‌های بغل، سپرها و سایر بخش‌های بدنه ام وی ام  x22 خیلی متعجب و نگران نشوید.

جمع‌بندی معایب ام وی ام x22

ام وی ام ایکس ۲۲ به‌عنوان یک کراس اوور نسبتا خوش‌قیمت و اقتصادی پا به بازار ایران گذاشت و به دلیل مزایایی مثل ظاهر زیبا و بهره‌مندی از تجهیزات بیشتر از رقبا، خیلی زود اسم خود را میان مشتریان ایرانی بر سر زبان‌ها انداخت. این خودرو در کنار مزایا از معایبیی نیز برخوردار است که بهتر است قبل از خرید ام وی ام ایکس ۲۲ تمامی جوانب را بررسی کنید.

به‌خصوص توان فنی به شدت معمولی آن به احتمال قوی نمی‌تواند برخی مشتریان را راضی کند و تجربه رانندگی جوان‌پسند و مهیجی را به آن‌ها هدیه دهد واین یکی از نقاط ضعف ام وی ام x22 پرو اتوماتیک می باشد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار