نقاط ضعف ام وی ام x55 پرو

چندوقتی است که مدیران خودرو با x55 پرو در حال مانور تبلیغاتی است تا این خودروی چینی گران قیمت را در بازار به فروش برساند هرچند که فعلا از شرایط فروش این خودرو اطلاعی در سایت مدیران خودرو در دسترس نیست اما نقاط ضعف ام وی ام x55 پرو به همرا...

چندوقتی است که مدیران خودرو با x55 پرو در حال مانور تبلیغاتی است تا این خودروی چینی گران قیمت را در بازار به فروش برساند هرچند که فعلا از شرایط فروش این خودرو اطلاعی در سایت مدیران خودرو در دسترس نیست اما نقاط ضعف ام وی ام x55 پرو به همراه قیمتی که احتمالا بسیاری را سورپرایز می کند نشان می دهد که علیرغم برخی تغییرات نمی توان تفاوت محسوسی بین این محصول و رقبای آن در بازار داخلی گذاشت.

به گزارش رصد روز،  چندوقتی است که مدیران خودرو با x55 پرو در حال مانور تبلیغاتی است تا این خودروی چینی گران قیمت را در بازار به فروش برساند هرچند که فعلا از شرایط فروش این خودرو اطلاعی در سایت مدیران خودرو در دسترس نیست اما بررسی ها نشان می دهد که ام وی ام x55 پرو دارای نقاط ضعفی است که نشان می دهد که علیرغم برخی تغییرات نمی توان تفائوت محسوسی بین این محصول و رقبای آن در بازار داخلی گذاشت.

از سال قبل کاملاً واضح بود که به زودی تمام محصولات چری در بازار داخلی ایران دیده می شوند این شرکت اولین بار ام‌ وی ‌ام ۳۱۵ پلاس را روانه بازار کرد و پس از آن دیگر اعضای این خانواده مانند X22 پرو ، فونیکس تیگو۷ پرو، فونیکس تیگو۸ پرو و آریزو۵ جدید از دیگر محصولات این خانواده بودند که تولیدشان در کشور شروع شد.

نقاط ضعف ام وی ام x55 پرو

 

حالا چند وقتی است که ام وی ام x55 پرو در صفحات اجتماعی شرکت مدیران خودرو دیده می شود. نسخه بروز رسانی شده ای که نسبت به مدل x55 معمولی به جز تغییرات قیمتی و تغییرات گیربکسی آپشن خاص دیگری را اضافه نکرده و به نظر می رسد که اگر کسی دنبال خرید است همان x55 معمولی با توجه به قیمت می تواند انتخاب بهتری باشد ضمن اینکه این شرکت اضافه شدن قطعات تزئینی قرمز رنگ را جزو نکات بارز طراحی حساب کرده که در هیچ کجای دنیا از این موضوع به عنوان نکات بارز طراحی یاد نمی شود.

از بعد ایمنی هرچند که در سایت مدیران خودرو توضیحی در این مورد داده نشده اما با توجه به اینکه در نسخه x55 معمولی شاهد استفاده از چهار ایربگ بودیم احتمالاً در این مدل هم چنین مسئله ای را شاهد باشیم در حالیکه این خودرو که در اروپا و روسیه تحت عنوان چری تیگو ۵x و تیگو ۴ به فروش می‌رسند، دارای کیسه هوای ۶ یا ۷ عددی هستند.

اضافه کردن برخی جزئیات به ظاهر این خودرو که نیاز به طراحی خاصی ندارد عملاً روی فاکتور فروش خودرو محاسبه شده اما همچنان باید به این موضوع اشاره کرد با اینکه ویژگی‌هایی در X55 پرو ارتقا یافته اما متاسفانه سیستم تهویه این خودرو، تغییری نکرده و همچنان از نوع «دیجیتال» است. بنابراین آپشن «تنظیم دوگانه هوا» نیز در این خودرو وجود ندارد.

یکی از نکات مهمی که در سنجش طراحی خودرو به آن توجه می‌شود، نوآوری در طراحی است. با نگاه کلی به نمای جلویی ام وی ام X55 متوجه می‌شویم که این خودرو نسبت به کراس‌اوورهای قبلی هم ‌خانواده خود به خصوص ایکس ۲۲، تغییرات قابل توجهی در طراحی نداشته است. با توجه به قیمت نسبتا بالای تعیین شده برای این خودرو نسبت به X22 و X33، عدم نوآوری چشمگیر در طراحی یک ضعف برای آن محسوب می‌شود.

شکل تکراری چراغ‌های جلو، عدم تغییر جدی در قسمت جلوپنجره و زه روی سپر، همگی باعث شده‌‎اند تا نمای جلویی این خودرو کاملا تکراری به نظر برسد. تلاش‌های جزئی صورت‌گرفته برای رفع ایرادهای طراحی نمای عقب خودرو، مانند تعویض چراغ و استفاده از نوارهای اتصال کرومی نیز نتوانسته مانع از عدم نوآوری در طراحی کلی خودرو شود. این چراغ‌های عقب که از کیا سورنتوهای ۲۰۱۴ الگوبرداری شده است و به طرح بوفالو معروف هستند دلیل یکی از نام گذاری‌های این خودرو به Cowin Showjet یا همان گاونشان است!

معایب mvm x55
در طراحی داخلی اما، این خودرو خصوصا در بخش کنسول وسط و فضای داشبورد جلوی آن شباهت زیادی به تیگو ۷ نسل جدید دارد. طراحی نامتقارن دریچه‌های تهویه نیز ما را تا حدودی به یاد میتسوبیشی اوتلندر می‌اندازد. البته در بخش متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و بسیاری دیگر از بخش‌های کابین باید اعتراف کنیم که کیفیت بسیار مطلوب است و از پلاستیک خشک در کمتر نقطه‌ای از کابین خودرو استفاده شده است.

در مجموع الگوبرداری‌های زیاد و عدم تغییر چشمگیر در طراحی، نشان ‌می‌دهد که چری زمان و هزینه زیادی را برای ساخت این خودرو صرف نکرده است. بنابراین با نگاه به هم‌خانواده‌های قبلی، ضعف در طراحی را می‌توان یکی از معایب mvm x55 دانست.

ایمنی ضعیف در مقایسه با رقبا

X55 نیز مانند دو برادر دیگرش یعنی X22 و X33 نمره مناسبی در مقایسه با رقبا دریافت نمی‌کند. وجود شش کیسه هوا، امروزه ابزار ایمنی بسیار مهمی برای سرنشینان خودرو است. تعداد استاندارد ۶ یا ۷ عددی کیسه هوا در بعضی از خودروهای رقیب ایکس ۵۵ دیده می‌شود. این خودرو که در اروپا و روسیه تحت عنوان چری تیگو ۵x و تیگو ۴ به فروش می‌رسند، دارای کیسه هوای ۶ یا ۷ عددی هستند. اما خودروی مونتاژی توسط مدیران خودرو، مجهز به تنها ۴ کیسه هوا است.

ایمنی ضعیف در مقایسه با رقبا

ام وی ام X55 همانند اغلب برندهای هم وطن چینی خود، از سپردن خود به موسسه تست ایمنی خودرو Euro NCAP واهمه دارد. بنابراین فقط در تست ایمنی خودرو موسسه چینی C-Ncap شرکت کرده که در آن موسسه موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی از ۵ ستاره ممکن شده است که چندان قابل قبول نیست.

قیمت بالا نسبت به امکانات و توان فنی خودرو

یکی دیگر از معایب mvm x55 قیمت بالای آن نسبت به رقبا است. ام وی ام ایکس ۵۵ از نظر آپشن و امکانات، خودروی خوب و قابل قبولی است. اما قیمت تعیین‌ شده برای آن از سوی مدیران خودرو، در مقایسه با رقبا بالا است. سنجش ارزش اقتصادی یک خودرو نسبت به امکانات و قوای فنی که دارد، باید در مقایسه با رقبای هم ‌سطح آن خودرو از نظر سگمنت و قیمت صورت پذیرد. با نگاه به توان فنی و تجهیزات ایکس ۵۵، قیمت بالای خودرو را یک معضل جدی برای فروش آن می‌بینیم. این درحالی ‌است که از نظر بازه قیمتی رقبایی مانند جک S5 و هایما S7 و به لحاظ هم سگمنت بودن هایما S5 در این زمینه حرفی برای ایکس ۵۵ باقی نمی‌گذارند.

قیمت بالا نسبت به امکانات و توان فنی خودرو

مصرف سوخت نسبتا بالا

مصرف سوخت در خودروی ایکس ۲۲، یک مزیت بود. اما برای یک کراس‌اوور با توان فنی نه‌چندان قدرتمند همچون ایکس ۵۵، مصرف سوخت ۸ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بالایی است. بنابراین طبیعی است که استفاده از این کراس‌اوور به عنوان یک خودروی شهری، از نظر مصرف انرژی به‌صرفه نیست. در مقایسه با برخی رقبا، مصرف بالای سوخت را می‌توان از معایب mvm x55 دانست.

رانندگی با ام وی ام X55

ایکس ۵۵ نسبت به کراس‌اوورهای قبلی مدیران خودرو از نظر قدرت موتور، شتاب و ماکسیمم سرعت بهبود یافته است. اما آیا در این رنج قیمتی، مشخصات فنی یاد‌شده می‌تواند لذت رانندگی را برای راننده به همراه‌ داشته ‌باشد؟ پاسخ مشخص است، خیر! در مقایسه با هایما S5 و جک S5، این رقبا هستند که گوی سبقت را در این زمینه ربوده‌اند. متاسفانه این خودرو به دلیل تازه وارد بودن، به سختی در خیابان هایمان دیده می‌شود و تاکنون تست درایو طولانی از آن به عمل نیامده است اما مسئله‌ای که برخی از مصرف‌کنندگان این خودرو کمی از آن ابراز نارضایتی می‌کنند، دایو کردن دماغه این خودرو به هنگام ترمزگیری‌های شدید و کمی بلند شدن همین قسمت جلویی خودرو به هنگام شروع حرکت است. چنین ایرادی در خودروهای قدیمی‌تر کمپانی‌های چینی دیگر نظیر لیفان X60 و جک J5 دیده می‌شد اما در خودروهای جدیدتر چنین ایرادی برطرف شده است.

معایب mvm x55

جدا از نقاط ضعف ام وی ام x55 پرو  باید اذعان کرد با شرایط موجود به نظر می آید که کار برای رقابت با سایر رقبا برای چنین محصولی بسیار سخت باشد. خودروهایی هستند که می‌توانند بازار X55 جدید را آشفته کنند. محصولاتی مانند: اسکیلاس T60 از شهر خودرو، دوقلوهای SWM از سیف خودرو، دیگنیتی از بهمن موتور، جک S5 نیوفیس از کرمان موتور و هایما S5 پلاس و حتی هایما S7 پلاس از ایران خودرو.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار