نقاط ضعف ساینا s اتوماتیک

ساینا S جدید یکی از محصولات تازه‌وارد شرکت سایپا برای بازار ایران محسوب می‌شود که اکنون قصد داریم نقاط ضعف آن را بررسی کنیم.  نقاط ضعف ساینا s اتوماتیک کیفیت ساخت پایین با وجود این که ساینا اس یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا به شمار می...

ساینا S جدید یکی از محصولات تازه‌وارد شرکت سایپا برای بازار ایران محسوب می‌شود که اکنون قصد داریم نقاط ضعف آن را بررسی کنیم.

 نقاط ضعف ساینا s اتوماتیک

ساینا S جدید

کیفیت ساخت پایین

با وجود این که ساینا اس یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود،‌ اما برای ساخت آن از متریال بی‌کیفیت استفاده شده و همچنین از نظر فنی نیز حرف چندانی در مقابل محصولات جدید به خصوص خودروهای اقتصادی چینی برای گفتن ندارد. بهتر بود که سایپا علاوه بر تغییرات ظاهری، کیفیت کابین و همچنین بخش‌های فنی این محصول را نیز ارتقا می‌داد.

عدم ارتقای توان فنی و مصرف سوخت

گروه خودروسازی سایپا در نسخه فیس لیفت ساینا از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری معروف خود استفاده کرده که همچنان قدرت ۸۷ اسب بخار و حدود ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو در عرض ۱۲.۸ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با توجه به وزن پایین خودرو، چندان قابل قبول نیست. مصرف سوخت این خودرو نیز به ازای هر صد کیلومتر در حدود ۷ لیتر است که با توجه به حجم پیشرانه و وزن ۱۰۵۰ کیلویی خودرو، رقم بهینه‌ای نیست.

بهتر است که شرکت سایپا در آینده اقدام به ارتقا و به‌روزرسانی پیشرانه‌های خود کند تا بتواند محصولات خود را به موتورهای راندمان بالاتر و مصرف سوخت پایین‌تر مجهز کند تا بدین واسطه از مبالغی که مشتریان ناچار به پرداخت آن می‌شوند بکاهد.

جمع بندی

با وجود این که نسخه فول آپشن مدل فیس لیفت ساینا به امکانات متنوعی مجهز شده است،‌ اما همچنان با یک اتومبیل قدیمی با تزییناتی تازه مواجه هستیم که متأسفانه قیمت آن نسبت به نسخه‌های پیشین به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است و مشتریان نیز به دلیل عدم تنوع در بازار کشور،‌ مجبور هستند به سراغ خرید آن بروند. اگرچه ساینا اس جدید یک سدان اقتصادی مناسب محسوب می‌شود، اما بهتر است که در قیمت آن تجدید نظر شود تا بدین واسطه افراد بیشتری بتوانند از مزایای محصولات این‌چنینی بهره ببرند و صنعت خودرو کشور نیز با سرعت بیشتری ارتقا پیدا کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار