نقاط قوت ام وی ام X22 پرو دنده ای

در بین محصولات مدیران خودرو، کراس‌اوور ام وی ام X22 پرو دنده ای به‌عنوان نسل جدید خودرو ایکس ۲۲، یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها است. آمار بالای فروش این خودرو نشان از علاقه عمومی به آن دارد و با تغییرات انجام گرفته بر روی این خودرو تقاضا برای آ...

در بین محصولات مدیران خودرو، کراس‌اوور ام وی ام X22 پرو دنده ای به‌عنوان نسل جدید خودرو ایکس ۲۲، یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها است. آمار بالای فروش این خودرو نشان از علاقه عمومی به آن دارد و با تغییرات انجام گرفته بر روی این خودرو تقاضا برای آن بیشتر هم شده است. در این مطلب به بررسی نقاط قوت ام وی ام X22 پرو دنده ای می‌پردازیم. هدف اصلی ما آشنایی علاقه‌مندان با ویژگی‌های این خودرو است و تلاش می‌کنیم بدون جانب‌داری، تمام موارد مرتبط با ایکس ۲۲ پرو را بررسی کنیم. به این ترتیب اگر قصد خرید X22 پرو را داشته باشید می‌توانید با دید بازتری انتخاب کنید.

به گزارش رصد روز، اگر از مالکین ایکس ۲۲ پرو در مورد مزیت‌های این خودرو بپرسید احتمالا موارد مختلفی را عنوان می‌کنند. ما هم در این بخش تلاش می‌کنیم به شکل خلاصه، مهم‌ترین مزیت‌های این کراس‌اوور کامپکت مدیران خودرو را مرور کنیم. به این ترتیب اگر قصد خرید X22 Pro را دارید می‌توانید انتخاب درست‌تری داشته باشید.

نقاط قوت ام وی ام X22 پرو دنده ای

نسل قبلی ایکس ۲۲ هم خودروی دوست داشتنی در کلاس خود بود اما فیس لیفت این خودرو که به‌عنوان X22 پرو معرفی شده است، توانسته دنیای متفاوتی از طراحی را عرضه کند. در خودروهای فیس لیفت معمولت به تغییرات اندک ظاهری اکتفا می‌شود اما طراحی ایکس ۲۲ پرو در بخش جلویی به کلی تغییر کرده است.

چری در طراحی بخش جلوی این خودرو، از روند روز طراحی خودروها در جهان استفاده کرده است. به همین دلیل، جلوی این خودرو کاملا به‌روز و اسپرت و خاص است. نصب دیلایت در بالای سپر و زیر درب موتور و نصب چراغ اصلی در بخش پایین‌تر سپر، روندی است که در سال‌های اخیر از سوی خودروسازان جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشابه این طراحی را قبلا در خودرویی مانند نیسان جوک دیده بودیم و نسل جدید خودروهای برند هیوندای و حتی محصولات جنرال موتورز هم از همین روند استفاده می‌کنند. به این ترتیب نمای جلوی این خودرو کاملا خاص و جذاب است.

داخل ام وی ام X22 پرو دنده ای

همانند نسخه اتوماتیک، کابین ام وی ام X22 پرو دنده ای نیز دستخوش تغییرات گسترده‌ای در مقایسه با نسل نخست آن شده است. طراحی داخلی این خودرو اکنون شباهت بسیاری به برادر بزرگترش یعنی ام وی ام X55 پرو دارد. نمایشگر جدید و فرمان دی‌کات، دو تغییر محسوس ام وی ام X22 پرو دنده ای در مقایسه با نسل اول این خودرو هستند.ز

داشبورد خودرو از قسمت میانی اندکی به سمت راننده متمایل شده است تا او کنترل بیشتری بر اجزای کابین داشته باشد. مجموعه نشانگرهای خودرو نیز کاملا تغییر کرده‌اند و اکنون طرح معمول آنالوگ را در این بخش شاهد هستیم. همراه با تغییر سایر ادوات کابین، تنظیمات سیستم تهویه نیز کنترلرهای جدیدی دارند. با این حال طرح روکش صندلی‌ها و تو دری‌ها، همانند نسل اول این خودرو از دو رنگ مشکی و نارنجی تشکیل شده است. ام وی ام X22 پرو دنده ای همانند نسل اول آن، یک کراس اوور فوق‌العاده جمع‌وجور یا هاچ‌بک کراس محسوب می‌شود. فاصله بین دو محور این خودرو ۲۵۵۵ میلیمتر است که این خودرو را به گزینه‌ای مطلوب برای جوانان و خانواده‌های کوچک تبدیل کرده است. خوشبختانه به لطف سقف بلند این خودرو، سرنشینان فضای کافی را برای سر خود در اختیار خواهند داشت. حجم فضای بار این خودرو نیز در کاتالوگ رسمی شرکت مدیران خودرو، معادل ۴۲۰ لیتر عنوان شده است که برای یک مسافرت کوتاه خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد.

طراحی ام وی ام X22 پرو دنده ای

ام وی ام X22 پرو دنده ای از ظاهری شبیه به نسخه اتوماتیک بهره می‌برد و بنابراین تغییری بین این دو تیپ مشاهده نمی‌شود. همان‌طور که اندکی پیش اشاره کردیم، ام وی ام ایکس ۲۲ پرو در واقع نسخه فیس لیفت نسل اول این خودرو به حساب می‌آید. طراحان چری برای خلق ظاهر ام وی ام X22 پرو نیم نگاهی به کراس‌اوورهای کوچک کره‌ای از برند هیوندای داشته‌اند. چراغ‌های روشنایی اصلی که در نسل اول بزرگ و مربعی شکل بودند، اکنون با نواری از دی‌لایت‌ها جایگزین شده‌اند. چراغ‌های روشنایی اصلی نیز به قسمت‌های جانبی سپرها منتقل شده‌اند که درون یک محافظ پلاستیکی مشکی رنگ مخفی هستند. این سبک طراحی اخیرا در بسیاری از خودروهای آسیایی همچون لاماری ایما و کی ام سی K7 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

ام وی ام X22 پرو دنده ای

در نمای جانبی ام وی ام X22 پرو دنده ای، تغییرات خاصی نسبت به نسل اول این خودرو مشاهده نمی‌شود. طرح رینگ‌های تغییر کرده است و به جز این تفاوت دیگری میان ام وی ام X22 پرو دنده ای و ام وی ام ایکس ۲۲ دنده‌ای ساده نمی‌توان یافت. حجم تغییرات در نمای عقب نیز به همین شکل هستند. الگوی چراغ‌ها همانند قبل است گرچه کاسه چراغ گرافیک جدیدی دارد. روی دیفیوزر پایین سپر نیز دو خروجی اگزوز قرار دارند که البته واقعی نیستند و تنها برای القای حسب اسپرت افزوده شده‌اند.

امکانات رفاهی و ایمنی در ایکس ۲۲ پرو

یکی از نقاط قوت ام وی ام X22 پرو دنده ای، امکانات رفاهی و ایمنی متعددی است که عرضه می‌کند. به این ترتیب در این خودرو امکانات و آپشن‌هایی می‌بینیم که قبلا فقط در خودروهای کلاس‌های بالاتر و بیشتر در خودروهای وارداتی می‌دیدیم. به‌عنوان نمونه چراغ جلوی این خودرو از فناوری LED Retrofit بهره می‌برد که مشابه آن را در محصولات رده بالای ب ام و و فولکس و رنو می‌بینیم. این خودرو همچنین به فرمان برقی برای راحتی بیشتر، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد،صفحه نمایشی لمسی، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، سنسور و دوربین پارک عقب، آیینه‌های تاشو برقی و … مجهز است. در این زمینه مقاله فرمان برقی چیست و چگونه کار می کند را نیز بخوانید.

مشابه این امکانات را معمولا در خودروهای بالای یک میلیارد بازار می‌بینیم و هنوز هم خیلی از رقبای داخلی از آن بی‌بهره هستند. به این ترتیب امکانات به‌روز و البته بالاتر بردن امکانات نسبت به نسل قبلی، از نکات مثبت این خودرو است.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار