نقاط قوت ساینا s اتوماتیک

شرکت سایپا چند سال پس از عرضه اولیه ساینا، تصمیم گرفت تغییراتی در ظاهر این محصول به وجود آورد و آن را در کنار مدل قبلی به فروش برساند. این محصول فیس‌لیفت، ساینا S نام گرفت و مدل فول‌آپشن آن نیز با عنوان ساینا G، در لیست تولیدات شرکت سایپا...

شرکت سایپا چند سال پس از عرضه اولیه ساینا، تصمیم گرفت تغییراتی در ظاهر این محصول به وجود آورد و آن را در کنار مدل قبلی به فروش برساند. این محصول فیس‌لیفت، ساینا S نام گرفت و مدل فول‌آپشن آن نیز با عنوان ساینا G، در لیست تولیدات شرکت سایپا حضور یافته است. در ادامه، به بررسی نقاط قوت ساینا S و تفاوت‌های آن با دیگر مدل‌ها خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید ساینا را دارید، در این مقاله با همراه مکانیک همراه باشید.

نقاط قوت ساینا s اتوماتیک

ابتدا به بررسی مزایای این خودرو می‌پردازیم:

طراحی ظاهری زیباتر از گذشته

ساینا اس جدید از لحاظ طراحی ظاهری، هم‌چنان با مدل‌های روز دنیا فاصله زیادی دارد و مقایسه آن با چنین تولیداتی، به سرانجامی دل‌چسب منتج نخواهد شد. با این حال، در قیاس با تولیدات داخلی، ساینای فیس‌لیفت، شمایل نسبتا نوین و امروزی‌تری را به نمایش می‌گذارد. این خودرو از لحاظ ظاهری، دچار تحولاتی در گرافیک چراغ‌ها، جلوپنجره جدید با نوار کرومی و تحول کامل سپرها شده است. نمای عقب نیز به طور کلی، مورد بازنگری قرار گرفته و چهره‌ای جدید را از این زاویه در معرض دید قرار داده است. چراغ‌های پشت، طرح درب صندوق و سپر عقب، نسبت به قبل تفاوت زیادی پیدا کرده‌اند و تا حدی دلنشین‌تر از مدل پیشین به‌ نظر می‌رسند.

ساینا s

این تغییرات ظاهری ساینا S، سبب شده است سدان کوچک سایپا، نمایی چشم‌نوازتر از گذشته داشته باشد و با وجود آن‌که هم‌چنان از فرم اولیه خود پیروی می‌کند، اما شاخصه‌های بصری نوین و جوان‌پسندانه‌تری در آن مشاهده می‌شود و همین امر، می‌تواند بزرگ‌ترین مزیت آن نسبت به ساینا معمولی باشد.

ناگفته نماند که درون کابین نیز شاهد استفاده از فرمان طرح دی‌کات، صفحه کیلومتر جدید و برخی به‌روزرسانی‌های جزئی دیگر هستیم که در کنار محیط نسبتا جادار کابین، رضایت خاطر سرنشینان را نسبت به گذشته افزایش خواهد داد.

آپشن‌های بیشتر از گذشته

ساینا فیس‌لیفت ساینا اس در دو تیپ اس و جی راهی بازار شده است که متاسفانه نسخه S، هم‌چنان فاقد بسیاری از آپشن‌های رفاهی و ایمنی است؛ ولی با این حال، در قیاس با قبل امکانات بیشتری ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، ساینا جی از امکانات قابل‌قبول و ویژه‌ای هم‌چون اتولایت، سامانه مالتی‌مدیای ۷ اینچی، دوربین عقب، حس‌گر فشار باد تایر، نویگیشن و جی پی اس، رینگ آلومینیومی و شیشه دودی بهره می‌برد؛ بنابراین، نسبت به ساینا معمولی کاملا مطلوب‌تر است و سطح رفاه مشتریان را به درجات بالاتری نسبت به گذشته می‌رساند.

فضای داخلی ساینا اس

تجهیزاتی هم‌چون حس‌گر پارک عقب، تهویه مطبوع دیجیتال، دی‌لایت، دماسنج، کیسه‌هوا، ترمزهای ABS و EBD، آینه جانبی برقی، شیشه‌بالابرهای برقی جلو و عقب، پورت USB، ایموبیلایزر هشداردهنده امنیتی و ایزوفیکس صندلی عقب، دیگر تجهیزات شاخص ساینا فیس‌لیفت مشترک در هر دو مدل S و G را تشکیل می‌دهند.

استاندارد آلایندگی یورو ۵ و تجهیز پیشرانه به دریچه گاز برقی

شرکت سایپا به منظور گذراندن استانداردهای زیست‌محیطی، نسخه فیس‌لیفت ساینا را به استاندارد آلایندگی یورو ۵ ارتقا داده است. درنتیجه، میزان آلایندگی این خودرو نسبت به گذشته کاهش خواهد یافت و این خبر خوبی برای دوست‌داران محیط ‌زیست خواهد بود.

موتور_ساینا_اس

هم‌چنین اگر نگاهی به مسیر ورودی هوای پیشرانه بیندازید، متوجه خواهید شد که موتور ساینا اس جدید، دیگر دارای سیم گاز نیست؛ بلکه از یک دریچه گاز برقی در ابتدای ورودی منیفولد هوای این خودرو استفاده شده است که دقت و واکنش‌های پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر پدال گاز را بیش از گذشته افزایش می‌دهد و تا حدی، کیفیت رانندگی را نیز ارتقا خواهد داد. این دو نکته نیز جزو نقاط قوت ساینا s جدید به حساب می‌آیند که البته باعث افزایش قیمت ساینا نیز شده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط