نقاط قوت فونیکس تیگو ۸ پرومکس

شرکت مدیران خودرو با معرفی برند جدید فونیکس (Fownix)، پرده از یکی از لوکس‌ترین برندهای چینی بازار ایران برداشت. نقاط قوت فونیکس تیگو ۸ پرومکس یکی از اصلی‌ترین سوالات افرادی است که قصد خرید این خودرو را دارند. تیگو ۸ پرومکس به‌عنوان لوکس‌ت...

شرکت مدیران خودرو با معرفی برند جدید فونیکس (Fownix)، پرده از یکی از لوکس‌ترین برندهای چینی بازار ایران برداشت. نقاط قوت فونیکس تیگو ۸ پرومکس یکی از اصلی‌ترین سوالات افرادی است که قصد خرید این خودرو را دارند. تیگو ۸ پرومکس به‌عنوان لوکس‌ترین خودرو بازار ایران، از امکانات و آپشن ها زیادی برخوردار است و به‌راحتی در کلاس خودروهای برتر وارداتی رقابت می‌کند. با توجه به اینکه آگاهی از محصول قبل از انتخاب آن یکی از موارد بسیار مهم در خرید خودرو است، ما هم در این مقاله تلاش می‌کنیم با مرور نقاط قوت تیگو ۸، آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.

به گزارش رصد روز، جذاب و متوازن در همه جنبه‌ها؛ این احتمالا مناسب‌ترین لقبی است که می‌توان به طراحی تیگو ۸ پرو داد. در طراحی این خودرو ترکیبی از جنبه‌های لوکس بودن و اسپرت بودن ترکیب شده است. به این ترتیب تیگو ۸ پرو خودرویی است که توازن در طراحی را می‌توان در بخش‌های مختلف آن دید.

در قسمت جلو چراغ‌های اصلی قاب کوچکی دارند و با چراغ‌های مخصوص روز تزئین شده و جلوه زیبایی به خود گرفته‌اند. درحالیکه مابین آنان یک جلو پنجره بزرگ و شکیل قرار گرفته و بازهم در گوشه‌های سپر، ورودی‌های بزرگ هوا دیده می‌شود. در میانه جلوپنجره هم می‌توان لوگوی بزرگ فونیکس را دید. با ترکیب همه این‌ها، در نمای جلو تیگو ۸ پرو، حضور یک خودرو بزرگ به‌خوبی مشخص است.

در قسمت عقب نیز طراحان فونیکس هنر خود را به نمایش گذاشته است. و شاهد یک طراحی جذاب و پیشرفته با چراغ‌های تمام LED و خروجی‌های کرومی اگزوز در گوشه‌های سپر عقب هستیم. طراحی عقب به شکلی است که از دیدن آن غافلگیر نمی‌شوید ولی به‌روز بودن را به نمایش می‌گذارد.

نقاط قوت فونیکس تیگو ۸ پرومکس

موتور فونیکس تیگو ۸ پرو را یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری تشکیل می‌دهد. این موتور به توربو شارژر و تزریق مستقیم سوخت مجهز است تا باوجود حجم کم بتواند قدرت بالایی تولید کند. موتور این خودرو می‌تواند حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را به چرخ‌های جلو برساند.

وظیفه دریافت و ارسال نیرو به چرخ‌های جلو بر عهده جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است. گیربکس تیگو ۸ پرو تعویض‌های نرم و سریعی دارد. به این ترتیب شتاب صفر تا صد تیگو ۸ پرو کمتر از ۹ ثانیه است. قدرت موتور به چرخ‌های جلو می‌رسد هرچند مدل‌های چهار چرخ محرک در آینده عرضه خواهد شد. مصرف سوخت این خودرو برای استفاده‌های شهری معادل ۸.۶ لیتر و برای استفاده‌های برون شهری معادل ۵.۷ لیتر اعلام شده است. درمجموع مصرف سوخت ۶.۸ لیتری به‌صورت ترکیبی برای این خودرو ثبت شده است.

این خودرو با طول کلی ۴۷۲۲ میلی‌متر، عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۷۴۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۷۱۰ میلی‌متری ساخته شده است. از مجموع این ابعاد و اندازه، حداقل وزن ۱۵۴۱ کیلوگرمی به دست آمده است. به این ترتیب تیگو ۸ پرو خودروی جاداری برای ۵ یا حتی ۷ سرنشین است.

آپشن ها و امکانات لوکس‌ترین شاسی بلند بازار ایران

تیگو ۸ پرو با مجموعه کاملی از آپشن های ایمنی و رفاهی عرضه می‌شود و از این نظر آپشن های تیگو ۸ پرو بالاترین سطح در بازار ایران است. بدون شک، مهم‌ترین آپشن ها و امکانات این خودرو را باید در آپشن های ایمنی و رفاهی الکترونیکی پیشرفته آن دانست:

– رادار تصادف از عقب (RCTA) برای هشدار برخورد در هنگام دنده عقب

– رادار تصادف از جلو (FCW) برای پیشگیری از برخورد با خودروی جلویی و با ترمز اضطراری (َAEB)

– رادار نقطه کور (BSD) برای پیشگیری از برخورد با خودروهای کناری

– رادار ماندن بین خطوط (LKA) برای نگه‌داشتن فرمان و حرکت خودرو بین خطوط جاده

– رادار تابلو خوان (TSR) برای تعیین سرعت مجاز

– رادار تغییر لاین (LDW) برای هشدار عبور از خطوط جاده

– کروز کنترل هوشمند (ACC) برای تطبیق سرعت خودرو با خودروی جلویی.

– سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA) برای کنترل خودکار پدال گاز و پدال ترمز در ترافیک‌هایی با سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت

– سیستم نوربالای اتومات (IHC) برای تغییر خودکار حالت چراغ‌های جلو از نور پایین به نور بالا

– سیستم گردش چراغ‌ها در پیچ (َAFS) برای تغییر زاویه نور چراغ‌ها تا حداکثر ۱۵ درجه و با توجه به میزان گردش فرمان و سرعت خودرو

مشخصات فنی

اولین و مهم ترین مورد مربوط به مشخصات فنی یک ماشین می شود. شما زمانی که می خواهید یک خودرو را خریداری کنید، ابتدا به موتور آن خودرو و نقاط قوت فونیکس تیگو ۸ پرومکس ویژگی های فنی که دارد، می پردازید. در صورتی که خودرو از لحاظ ظاهری بسیار مناسب باشد، اما در عین حال از قدرت موتور پایینی برخوردار باشد، هیچ فایده ای نخواهد داشت؛ زیرا آن چیزی که سبب آسایش و راحتی شما در هنگام رانندگی می شود، مربوط به مشخصات موتور و فنی خودرو است.

در خصوص تیگو ۸ پرو باید بدانید که این ماشین می تواند تا سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت را طی کند. این مقدار سرعت برای یک خودروی نیم شاسی یا همان کراس اور بسیار مناسب و حتی بیشتر از حد انتظار نیز می باشد.

مورد بعدی در خصوص میزان شتاب گیری ماشین است. میزان شتاب این خودرو چیزی در حدود ۹ ثانیه است. یعنی اگر شما در یک جاده صاف و بدون مانع در حال سکون باشید و شروع به حرکت کنید، می توانید اگر از توان حداکثری موتور استفاده کنید، در عرض ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسید. یکی دیگر از ویژگی هایی که در خصوص موتور این ماشین وجود دارد آن است که بسیار قدرتمند است زیرا می تواند یک خودروی یک و نیم تنی را با چنین قدرت و سرعتی به جلو برده و به هیچ وجه دچار مشکل یا افت سرعت و شتاب نیز نشود.

موارد بعدی مربوط به دیفرانسیل و همچنین گیربکس خودرو می شود. دیفرانسیل نوع جلویی که برای این ماشین در نظر گرفته شده است، می تواند گزینه بسیار خوبی باشد و به شما این امکان را بدهد که به سادگی در جاده های مختلف رانندگی کنید. گیربکس قرار گرفته بر روی این ماشین نیز از نوع اتومات بوده و دیگر نیازی به دنده عوض کردن های متعدد و یا کلاچ گرفتن های پی در پی ندارید.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط