نقش بانک توسعه تعاون در احیا و بهسازی بافت‌ فرسوده تهران

تفاهم نامه مشترک شهرداری تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت تعاونی‌ها از طریق تشکیل تعاونی ها برای نوسازی بافتهای فرسوده با نقش آفرینی بانک توسعه تعاون منعقد گردید.

به گزارش رصد روز، تفاهم نامه مشترک شهرداری تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت تعاونی‌ها از طریق تشکیل تعاونی ها برای نوسازی بافتهای فرسوده با نقش آفرینی بانک توسعه تعاون منعقد گردید.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین این وزارتخانه و شهرداری تهران اظهار داشت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه‌ بخش تعاون است. طبق هدفگذاری، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید مشمول بخش تعاون شود و این تفاهم‌نامه برای تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کلانشهر تهران است که حدود ۳۵۴ محله مشمول این طرح می‌شوند و به این منظور ۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد.
وی تاکید کرد: بحث نوسازی و تغییر کاربری و تراکم و معابر بر عهده شهرداری تهران است و تسهیلات لازم نیز از طریق منابع نهضت ملی مسکن و از سوی بانک توسعه تعاون و سایر بانکها تامین خواهد شد و پیش‌بینی اولیه احداث حدود ۵هزار واحد است .
مرتضوی در خصوص آورده‌ی مردم برای این طرح گفت: متقاضیان علاوه بر آورده نقدی خود به صورت مرحله ای از تسهیلات ۴۵۰۰ میلیون ریالی بهره مند می شوند.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: نوع فعالیت و اقداماتی که در مدیریت شهری انجام می شود پیوستگی های جدی با این وزارتخانه دارد . در حوزه آسیب های اجتماعی همکاری نزدیکی با بهزیستی وجود دارد یا در بحث اشتغال و مشاغل خانگی و سایر مواردی که می توان بستر سازی کرد، این وزراتخانه می تواند کمک کند.
در این مراسم مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون و حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز حضور داشتند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط