نماینده موافق استیضاح: نگاه فاطمی امین به مجلس توهین‌آمیز است

یک نماینده مجلس خطاب به فاطمی امین گفت: آقای وزیر! شما خرید جهیزیه و لوازم خانگی و تشکیل خانواده را برای جوان ایرانی به رویا تبدیل کردید. شما در طول دوران وزارت خود، داشتن خودرو را برای جوان ایرانی به رویا تبدیل کردید. به گزارش رصد روز، ر...

یک نماینده مجلس خطاب به فاطمی امین گفت: آقای وزیر! شما خرید جهیزیه و لوازم خانگی و تشکیل خانواده را برای جوان ایرانی به رویا تبدیل کردید. شما در طول دوران وزارت خود، داشتن خودرو را برای جوان ایرانی به رویا تبدیل کردید.

به گزارش رصد روز، روح‌الله حضرت‌پور در جلسه علنی امروز مجلس، در موافقت با استیضاح فاطمیامین گفت: استیضاح این وزیر نه از سوی مجلس بلکه از جانب ملت ایران در حال انجام است. این استیضاح، استیضاح باندهای گردن‌کلفت بازار خودرو، استیضاح تولیدکنندگان تابوت‌های مرگ و استیضاح مسببین وضعیت فعلی خودرو است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بله قربانگوی کسی نیست. ما نه با نسبت و خویشاوندی وزرا و مسئولین کاری داریم و نه از فشارهای دوستان شما تأثیر می پذیریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما نمایندگان امروز وزیری ضد محرومان را استیضاح می‌کنیم که نگاه او و تیمش به مجلس نگاهی توهین‌آمیز است، گفت: آقای فاطمی امین به چه جرأتی سخنگوی شما عملا دلیل استیضاح را ندادن رانت به نمایندگان اعلام می کند، مگر چه رانتی به نمایندگان داده اید و چه کسی از شما چیزی خواسته است.

وی افزود: امروز همین جا باید اعلام کنید که چه کسی از شما رانت خواسته است؟ چرا آبروی مجلس را بردید؟ اگر شما وزیر مردم هستید چرا باندهای مافیای خودرو هفته‌هاست خود را به آب و آتش می زنند و ده ها سناریو برای فشار به نمایندگان اجرا کردند.

نماینده مردم ارومیه گفت: فاطمی امین وزیر خودروسازان است، چرا باید خبر استیضاح او قیمت دنا را ۷۰ میلیون پایین بیاورد، در حالی که رشد قیمت خودروها تا روز اعلام وصول استیضاح ادامه داشت. مردم با این استیضاح به آینده امیدوار شدند.

حضرت پور خطاب به فاطمی امین بیان کرد: آقای وزیر شما خرید جهیزیه و  لوازم خانگی و تشکیل خانواده را برای جوان ایرانی به رویا تبدیل کردید و شما در طول دوران وزارت خود، داشتن خودرو را برای جوان ایرانی به رویا تبدیل کردید.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی و سایر رانندگان با لاستیک های پاره و خودروهای فرسوده در حال گذران زندگی هستند. ۸۷ میلیون ایرانی می توانند شهادت بدهند که وزارتخانه شما در خصوص تنظیم و نظارت بر بازار چه عملکردی داشته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه چطور وزارت صمت دولت محرومان با ضعف در نظارت بر بازار معیشت میلیون ها ایرانی را به جهنم تبدیل کرده است، گفت: بازارهای زیرمجموعه وزارت صمت بیشترین تورم را ایجاد کردند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تابوی استیضاح وزیران شکسته خواهد شد و مردم خواهند فهمید مجلس مستقل است و از حقوق آنها کوتاه نخواهد آمد. اگر این فرصت را از دست بدهیم مردم ما را نخواهند بخشید. استیضاح آبان ماه سال گذشته حق بود و اگر اجرا می شد امروز وضعیت کشور اینگونه نبود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط