هجوم زنان برای خرید موتورسیکلت!

رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران گفت: گزارش‌های بازار نشان می‌دهند خانم‌ها تمایل زیادی برای خرید موتور سیکلت برقی از خود نشان داده‌اند؛ در شهر‌های بزرگ موتورسواری بانوان زیاد شده است و اگر موانع پیشروی این موضوع رفع شود و بازار موتور ...

رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران گفت: گزارش‌های بازار نشان می‌دهند خانم‌ها تمایل زیادی برای خرید موتور سیکلت برقی از خود نشان داده‌اند؛ در شهر‌های بزرگ موتورسواری بانوان زیاد شده است و اگر موانع پیشروی این موضوع رفع شود و بازار موتور به سمت بانوان باز شود این صنعت رونق پیدا خواهد کرد.

به گزارش رصد روز،ابوالفضل حجازی رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران خاطر نشان کرد: نرخ موتور‌های موجود در بازار ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان است و در بازار موتور سیکلت ۴۰۰ میلیونی نیز موجود است البته این موتور‌ها محدود است.

ابوالفضل حجازی با اشاره به افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت موتورسیکلت در سال جاری، گفت: قیمت این محصول نسبت به تورم موجود در کشور کمتر بوده است؛ چراکه این صنعت و بازار موتورسیکلت در دست بخش‌خصوصی است و همین موضوع ایجاد کننده رقابت سالم در این صنعت و تعادل در قیمت‌ها شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان دوچرخه ایران ادامه داد: اگر قیمت موتورسیکلت داخلی را با نرخ دلار بسنجیم ۸۰ درصد نرخ موتورسیکلت‌های داخلی ارزان‌تر از بازار‌های خارجی است؛ موتورسیکلتی که در ایران ۵۰ تا ۶۰ میلیون فروخته می‌شود در چین و هند حداقل حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان برای خریداران تمام می‌شود.

عضو هیات مدیره صنعت موتورسیکلت کشور در پاسخ به این پرسش که موتوری که امسال ۵۰ میلیون بفروش می‌رسد ۳ سال پیش حداقل ۱۰ میلیون تومان بود به چه دلیل شاهد افزایش نرخ این محصول بودیم؟ گفت: قیمت ارز در ۳ سال گذشته حداقل ۵ برابر افزایش داشته است از سوی دیگر هزینه حمل کانتینر موتور از هزار دلار به ۴ هزار دلار رسیده است و در مقطعی به ۱۴ هزار دلار نیز رسید.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه بازار موتور چندان متاثر از نوسان‌های نرخ ارز نیست، گفت: بازار اتومبیل در کشور جنبه دلالی پیدا کرده است و شاید بتوان گفت نمایشگاه‌داران یکی از عاملان افزایش نرخ خودرو هستند؛ چراکه در ایجاد قیمت تاثیرگذار هستند. اما بازار موتور متفاوت است و شرکت‌ها اقدام به راه‌اندازی فروشگاه‌های اصلی و مرکزی کرده‌اند و عرضه‌ مستقیم چند برابر از گذشته بیشتر شده است و اینگونه ۵۰ درصد واسطه‌ها را حذف کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت موتورسیکلت‌های موجود در بازار از چه نرخی آغاز می‌شود؟ گفت: نرخ موتور‌های موجود در بازار ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان است و در بازار موتور سیکلت ۴۰۰ میلیونی نیز موجود است البته این موتور‌ها محدود است.

حجازی با بیان اینکه واردات موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی آزاد است، گفت: امکان واردات موتورسیکلت بالاتر از ۲۵۰ سی‌سی با مجوز‌های خاص و برای افراد خاص میسر است ارگان‌های مانند ارتش، آتش‌نشانی و نیرو‌های امنیتی بامجوز می‌توانند این موتور‌ها را وارد کنند.

به گفته عضو هیات مدیره صنعت موتورسیکلت کشور؛ ۳۰ تا ۴۰ درصد موتورسیکلت‌های موجود در بازار تولید داخل است.

وی از افزایش تقاضا برای خرید موتور سیکلت از سوی طبقه متوسط و کارمندان خبر داد و افزود: امروز موتور سیکلت برای خانواده‌ها و جوانان به سرمایه آن‌ها تبدیل شده است و خانواده‌های که بضاعت مالی خرید خودرو را ندارند موتور می‌خرند. گزارش‌های بازار نشان می‌دهند خانم‌ها تمایل زیادی برای خرید موتور سیکلت برقی از خود نشان داده‌اند و این مسئله نقش مهمی در آینده مصرف موتور‌های برقی در ایران خواهد داشت؛ در شهر‌های بزرگ موتورسواری بانوان زیاد شده است و اگر موانع پیشروی این موضوع رفع شود و بازار موتور به سمت بانوان باز شود این صنعت رونق پیدا خواهد کرد.

حجازی ادامه داد: شرکت‌های فروشنده موتور اقساط بلندمدت برای خریداران در نظر گرفته‌اند چراکه در صنعت موتور رقابت خاصی شکل گرفته است.

وی با اشاره به افزایش مشاغل مرتبط با موتور، گفت: سرمایه‌ای شدن موتور برای خانواده‌ها باعث شده است که آن‌ها تلاش کنند این محصول را حفظ کنند؛ از این‌رو تعمیرات و قطعه‌سازی آن افزایش پیدا کرده و اشتغال‌زایی خوبی را به وجود آورده است و در آینده نیز شرایط این صنعت بهتر هم خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار