هشدار کولاک برف و بارش شدید باران در ۱۳ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان کشور نسبت به کولاک برف، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ا و لغزندگی جاده‌ها هشدا داد.

به گزارش رصد روز، سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان کشور نسبت به کولاک برف، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ا و لغزندگی جاده‌ها هشدا داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، البرز،‌تهران، خراسان شمالی و روز پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

فردا بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید خواهد شد. از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده بارش در شمال غرب تضعیف شده و در مناطق ساحلی دریای خزر، برخی مناطق استان‌های تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی، اصفهان، کرمان، فارس، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از یزد و هرمزگان بارش پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا شنبه آینده در اکثر مناطق کشور کاهش محسوس دما روی می‌دهد و در بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

 همچنین پنجشنبه و جمعه در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی شده است. دریای خزر از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا روز جمعه مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: وزش باد، تلاطم در دریا همراه با بارش باران

زمان شروع: اوایل وقت چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۱۴

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج از ۱ تا ۱.۵ متر در نواحی ساحلی و تا ۲ متر در فراساحل دریای خزر

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ : دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ : دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان.

جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۱۴ : نواحی ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، گیلان، مازندران، گلستان

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی.

توصیه: احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۳

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۵

نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف.

منطقه اثر:

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ : گیلان، مازندران، گلستان، شمال تهران، جنوب همدان، جنوب مرکزی، غرب و شمال اصفهان، ارتفاعات سمنان.

جمعه ۱۴۰۰/۰۸/۱۴ : قم، تهران، البرز، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، کرمان، غرب یزد.

شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ : تهران، قم، البرز، غرب اصفهان.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر.

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه ها و تمهیدات لازم جهت جابجایی عشایر کوچ رو.

برف و باران

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار