هواشناسی ایران ۹۹/۱۰/۱| برف و باران کشور را فرا می‌گیرد/پیش بینی بارش‌های شدید در تهران

سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران طی چهارشنبه در کشور خبر داد. بارش برف وباران در تهران طی روز پنجشنبه شدید اعلام شده است.

به گزارش رصد روز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در اکثر مناطق جو پایداری حاکم است و از فردا تا ظهر چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی باعث بارش برف و باران می‌شود.  روز پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی آغاز می‌شود و گستره فعالیت این سامانه کل نیمه غربی و شمال شرق کشور را در می‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش در مناطق جنوبی خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شمال خیلج‌فارس بارعدوبرق همراه خواهد بود. شدت بارش‌های پنجشنبه مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال و غرب خوزستان، جنوب لرستان، جنوب و غرب اصفهان، گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین،‌البرز و تهران است.

روز جمعه به تدریج بارش در نوار غربی کاهش یافته و تمرکز بارش‌‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال و شرق است و در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خرسان رضوی شدت خواهد داشت.

شنبه هفته آینده در برخی مناطق شرق و شمال شرق بارش پراکنده روی می‌دهد و سامانه بارشی به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود. همچنین روزهای جمعه تا یکشنبه آینده کاهش دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید     

 

 

 

 

تسنیم  

مطالب مرتبط

آخرین اخبار