هواشناسی ایران ۹۹/۱۱/۱۹|هشدار بارش برف و باران در برخی مناطق

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران طی امروز در برخی استان‌ها نسبت به بالاآمدن آب رودخانه ها و مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌های کوهستانی هشدار داد.

به گزارش رصد روز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و خراسان شمالی بارش‌ها ادامه خواهد داشت. در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید است.

شدت بارش‌ها مربوط به شمال و شرق خوزستان، بوشهر، نیمه غربی فارس، شمال خلیج‌فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

فردا بارش پراکنده در یزد، خراسان شمالی و شمال کرمان ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از سه شنبه تا اوایل هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است.

امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید روی می‌دهد که باعث خیزش گردوخاک در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد شد.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها،‌ احتمال وقوع بهمن و ریزش تگرگ هشدار داد؛

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف

منطقه اثر:
یکشنبه ۹۹/۱۱/۱۹ : کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، غرب فارس

اثر مخاطره: بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی به سبب بارش برف، افزایش حجم رواناب و آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، تاخیر و احتمال لغو پروازها، احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد، در مناطق مستعد جنوبی احتمال وقوع تگرگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، آمادگی شهرداری‌ها و سازمان های امدادی برای کنترل و بازگشایی آبروها، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی برای اجتناب از خطر صاعقه و تگرگ.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط

آخرین اخبار