هوای کلان‌شهرها باز هم آلوده می‌شود/ ورود سامانه بارشی از فردا شب

کارشناس هواشناسی گفت: فردا در بیشتر کلان‌شهرهای کشور جوی آرام حاکم است که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده ها خواهد بود.

به گزارش رصد روز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب و فردا در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم است گفت: پیامد این جو آرام در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده ها خواهد بود.

او با بیان اینکه از اواخر دوشنبه سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می شود افزود: این سامانه بارشی روز سه شنبه هوای برخی نقاط استان های آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، ارتفاعات زنجان ، قزوین ، البرز، تهران را تحت تاثیر قرار می دهد.

ضیائیان بیان کرد: همچنین استان های کرمانشاه ، ایلام، همدان و لرستان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرند.

او اظهار کرد:روز چهارشنبه این سامانه بارشی تقویت شده و در استان های واقع در شمال غرب ، غرب ، برخی مناطق جنوب غرب و همچنین در استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی زمینه ساز بارش باران، رعد وبرق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر موجب بارش برف می شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در غرب و جنوب غرب و روز پنجشنبه علاوه بر غرب و جنوب غرب در مرکز شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش بینی می شود افزود: در برخی نقاط پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست‌

او ادامه داد: در این مدت وزش باد گرم جنوبی در استان های ساحلی خزر و اردبیل، سبب  ذوب برف و وقوع بهمن در دامنه ها می شود.

ضیائیان افزود: روز پنجشنبه دامنه فعالیت سامانه بارشی گسترده تر شده و علاوه بر شرق و جنوب شرق، هوای برخی مناطق در سواحل شمالی و شمال شرق کشور را نیز متاثر خواهد کرد.

او ادامه داد: شدت بارش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان های واقع در غرب دامنه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: در مناطق مستعد به ویژه در جنوب کشور احتمال رخداد تگرگ وجود دارد. در روز جمعه در برخی مناطق در جنوب، مرکز، شرق، شمال شرق، سواحل خزر و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می دهد .

او اظهار کرد: روز پنجشنبه در نیمه غربی و روز جمعه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ می دهد.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی است . بیشترین دمای هوا  به ۲۰ درجه و کمترین آن به ۸ درجه می رسد‌.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار