واکسیناسیون طلاب حوزه علمیه قم آغاز شد

مرکز خبر حوزه اعلام کرده است که همزمان با دانشجویان، واکسیناسیون طلاب حوزه علمیه قم نیز آغاز شد.مرکز امور طلاب و خدمات حوزه‌های علمیه، در اطلاعیه‌ای از آغاز واکسیناسیون طلاب حوزه علمیه خبر داده است.

به گزارش رصد روز، مرکز خبر حوزه اعلام کرده است که همزمان با دانشجویان، واکسیناسیون طلاب حوزه علمیه قم نیز آغاز شد.بر اساس اطلاعیه مرکز امور طلاب و خدمات حوزه‌های علمیه، طلاب و دانش‌آموختگان حوزه طلاب می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و کارت طلبگی همه روزه از تاریخ ۴ شهریور به مدت پنج روز از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۶ به مرکز واکسیناسیون الهادی در قم مراجعه کنند.

طبق قوانین ابلاغی، این واکسیناسیون شامل افراد زیر ۱۸ سال نمی‌شود

نگرانی مردم از خرید واکسن به جعل پیامک نوبت‌دهی رسید

در حالی هر روز اخباری از واکسیناسیون گروه‌های مختلف اعلام می‌شود که بسیاری از بیماران و گروه‌های سنی بالاتر هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند اما گروه‌هایی مثل طلاب، کارمندان شرکت نفت، خبرنگاران و … واکسن خود را دریافت کرده‌ یا می‌کنند.

در این شرایط روند واکسیناسیون عمومی کند است و برخی از مشاغل فعلا زودتر از گروه‌های سنی واکسینه می‌شوند. بیمارستان‌ها پر و آمار فوتی‌ها نیز بالا. وضعیتی که برخی را نگران کرده تا به هر روشی شده واکسن تزریق کنند، از جمله جعل کردن پیامک نوبت‌دهی واکسن.

اگرچه سرپرست مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت گفت جلوی واکسیناسیون با پیامک جعلی گرفته شده اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنور ادامه دارد.

واکسیناسیون گروه‌های سنی بعد از چند هفته بالاخره به متولدین ۱۳۵۰ رسید. روند ابتلا و فوتی به کرونا صعودی است. بسیاری از بیمارستان‌ها یا تخت خالی ندارند یا اکسیژن. وضعیتی که نگرانی زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

یکی از بازار آزاد واکسن می‌خرد و آن یکی سعی می‌کند خود را در یکی از گروه‌های شغلی اعلام شده جا دهد تا زودتر واکسینه شود. اما برخی هم راهکار زودتر واکسینه شدن را در دستکاری پیامک واکسیناسیون وزارت بهداشت دیدند.

در این مورد مطالعه گزارش‌های واکسیناسیون رانندگان اسنپ و تپسی، آغاز واکسیناسیون در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و واکسن با پیامک جعلی پیشنهاد می‌شود.

چند نفر هر دو دز واکسن را دریافت کردند؟

بر اساس آخرین اعلام رسمی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا روز چهارشنبه، سوم شهریور، ۱۷ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و شش میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کردند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۴ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۱۹ دُز رسید.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

مطالب مرتبط