واکنش تند کرملین به سخنان پرخاشگرانه بایدن | مسکو اولتیماتوم‌های واشنگتن را تاب نمی‌آورد

سخنگوی کاخ کرملین با «پرخاشگرانه و لفاظی‌های غیرسازنده» خواندن سخنان رئیس جمهوری آمریکا درباره روسیه، ابراز امیدواری کرد دو کشور اختلاف‌ها را کنار بگذارند و درباره مسائل مشترک همکاری کنند.

به گزارش رصد روز، به نقل از رویترز، جو بایدن در نخستین سخنان عمومی در مقام رئیس جمهوری ایالات متحده که در وزارت امور خارجه بر زبان آورد، موضعی سفت و سخت علیه روسیه گرفت و گفت: «در گفتگوی تلفنی‌ام با ولادیمیر پوتین به او گفتم که برخلاف رئیس جمهوری پیشین، دوران بی‌خیالی ایالات متحده نسبت به اقدام‌های تهاجمی روسیه، دخالت کردن در انتخابات ما، مسموم کردن شهروندان و حمله‌های سایبری به پایان رسیده است.»

در واکنش به این سخنان بایدن، سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد مسکو از موضعگیری رئیس جمهوری آمریکا ناامید شده است. دمیتری پسکف افزود: «از حرف‌های تهاجمی و لفاظی‌های غیرسازنده بایدن متاسفیم. هر نشانه‌ای از اولتیماتوم برای ما پذیرفتنی نیست. ما پیش‌تر هم اعلام کرده‌ایم که به این‌گونه سخنرانی‌ها توجه نمی‌کنیم.» سخنگوی کرملین در عین حال ابراز امیدواری کرد دو طرف اختلاف‌ها را کنار بگذارند و در مسائل مشترک با هم همکاری کنند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

همشهری آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار